تبدیل وضعیت ۷۰۷ نفر از کارکنان شهرداری‌ها

 رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به روند اقدامات حوزه منابع انسانی شهرداری‌ها گفت: در سال گذشته ارتقای شغلی دو هزار و ۲۹۸ نفر از کارکنان شهرداری‌ها و تبدیل وضعیت ۷۰۷ مستخدم پیمانی به رسمی و آزمایشی انجام شد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد با اشاره به روند نظارت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها در سطح کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار و ۳۴۴ جلسه شوراهای اسلامی شهرهای کشور برگزار شده که حاصل آن ۱۳۵ هزار و ۱۵۹ مصوبه بوده است و از این میان ۱۱۱ هزار و ۵۹۳ مصوبه تأیید شده است. همچنین تعداد مصوبات مورد اعتراض هیئت تطبیق نیز ۲۳ هزار و ۵۶۶ مصوبه بوده است.

وی افزود: از میان مصوبات اعتراضی هیئت تطبیق ۸۵۴ مصوبه مورد اصرار شوراها قرار گرفته است و ۵۴۴ مصوبه نیز با اصرار شوراها به هیئت حل اختلاف ارجاع شده است. به این ترتیب نظارت دقیقی بر روی مصوبات شوراها و شهرداری‌ها اعمال می‌شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: میزان دستگیری‌ها در حوزه شهرداری‌ها در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، در حدود یک‌صدم درصد شاغلین این دستگاه یعنی ۴۴۳ نفر بوده است.

جمالی‌نژاد بر لزوم آموزش و پژوهش در حوزه شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ارزیابی و هدایت ۴۰۰ پروژه مطالعاتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است؛ همچنین ۵۵ پروژه مطالعاتی ملی و یک هزار و۶۹۰ پروژه استانی و ۴۰ گزارشات علمی و تخصصی تهیه شده است.

وی از ارتقای سرانه آموزش دهیاری‌ها خبر داد و عنوان کرد: سرانه آموزش دهیاری‌ها به ۳۳ ساعت و شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به ۴۲ ساعت افزایش یافته است. همچنین ۵۵ عنوان کتب علمی و تخصصی در حوزه‌ی مدیریت شهری و روستایی و ۷۵ عنوان ماهنامه‌ها و فصلنامه‌های تخصصی منتشر شده است و آموزش ۱۲۶ هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها با همکاری دفاتر متناظر در استانداری‌های سراسر کشور انجام شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به روند اقدامات حوزه منابع انسانی شهرداری‌ها گفت: در سال گذشته ارتقای شغلی دو هزار و ۲۹۸ نفر از کارکنان شهرداری‌ها و تبدیل وضعیت ۷۰۷ مستخدم پیمانی به رسمی و آزمایشی محقق شد؛ برگزاری آزمون استخدامی مشاغل آتش نشانی به منظور جذب چهار هزار نفر آتش نشان در سال ۹۸ برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری‌های کشور در حوزه آتش نشانی نیز انجام شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 444783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.