کیهانی: اصلاحات قانون انتخابات نباید تناقضی با جمهوریت و دموکراسی داشته باشد

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باید به گونه‌ای باشد که آزادی‌های کاندیداها و مردم را محدود نکرده و تناقضی با جمهوریت و دموکراسی نداشته باشد.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد ثبت نام‌های گسترده با هدف‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری بودیم؛ بنابراین باید یک چهارچوب معین، جلوی این ثبت‌نام گسترده را می‌گرفت.

وی افزود: اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس باعث محدودیت شدید در عرصه ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؛ زیرا تنها کسانی می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند، در گذشته منصب‌های مدیرتی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: علی‌رغم اینکه فیلتر کردن کاندیداهای ریاست جمهوری امر خوبی است، اما نسبت به تعریف عنوان رجل سیاسی نقدهای جدی مطرح شده است.

کیهانی ادامه داد: بعید است نهادهای نظارتی با توجه به این قوانین، تغییری در شیوه فعالیت خود ایجاد کنند؛ زیرا بر اساس دستورالعملی که از قانون برای خود تفسیری کرده‌اند و قدرتی که قانون به آن‌ها داده است عمل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری باید به گونه‌ای باشد که آزادی‌های کاندیداها و مردم را محدود نکرده و تناقضی با جمهوریت و دموکراسی نداشته باشد.

کد خبر 444777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.