تخریب ساختمان قدیم شهرداری اراک بی‌تدبیری بود/ بازسازی ۷۰ اتوبوس فرسوده در دستورکار است

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: اخیرا نوسازی و بازسازی ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نادری، در یک نشست خبری با اشاره به سیاست‌ها و رویکرد سال آخر شورای پنجم شهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در اراک، مبنی بر اینکه تعریف شورا و مدیریت شهری از پیوست اجتماعی و فرهنگی طرح‌های عمرانی شهر اراک چیست، اظهار کرد: از نظر شورا و تصمیم گیران مدیریت شهری اراک پیوست فرهنگی و اجتماعی باید در جهت بررسی خواست و نیاز شهروندان باشد در واقع تعریف شورای شهر از پیوست اجتماعی و فرهنگی برای هر طرح و پروژه شهری بررسی خاص شهروندان و نظر آنان نسبت به آن پروژه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه موضع شورا به گفته عده‌ای که معتقدند در سال آخر فعالیت شورا تمامی اعضای هیئت رئیسه آن از لیست امید هستند و اقدامات به سمت فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی سوق پیدا می‌کند چیست، افزود: اقدامات و کار شورا مشخص است، متوجه نمی‌شوم کجای کار سیاسی بوده است ضمن اینکه نحوه فعالیت و عملکرد این دوره از شورا به گونه‌ای است که مسائل و مشکلات شهری را درگیر مباحث سیاسی نکرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در حالی که بسیاری سعی دارند اتهام کار سیاسی و سیاسی کاری را به شورا نسبت دهند، هیچگاه این اتفاق نیفتاده زیرا کار شهری و مدیریت شهری امری تخصصی است.

وی اضافه کرد: پارک بانوان اراک یکی از پروژه‌های موفق شهر اراک و به عنوان یکی از پارک‌های بانوان مطلوب در سطح کشور شناخته می‌شود و این پروژه قبل از شیوع بیماری کرونا به شدت مورد استقبال شهروندان قرار گرفت اما برخی نسبت به نداشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی پروژه‌های عمرانی طرح موضوع می‌کنند، در حالی که بحث در خصوص پیوست‌ها بسیار دامنه دار است.

نادری تصریح کرد: افرادی که مخالف اجرای یک پروژه هستند، بحث نبود پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را مطرح می‌کنند و با ارائه این پیوست‌ها از سوی شهرداری مجدداً می‌گویند این چنین پیوست‌هایی مدنظر نیست، در حالی که پروژه‌ها باید براساس نیاز شهر و شهروندان تعریف شود.

وی افزود: از نظر من به عنوان یک مهندس عمران پروژه‌ای که برای شهر و شهروندان کارایی دارد باید مورد نظرسنجی قرار گیرد.

نادری با اشاره به روند طولانی شدن پروژه مجتمع آفتاب، اظهار کرد: این پروژه در واقع در محل شهرداری قدیم شهر اراک واقع شده است. این بنا که می‌توانست بنایی تاریخی باشد با بی تدبیری تخریب شده و تصمیم بر احداث یک مجتمع تجاری به جای آن گرفته شد.

سخنگوی شورای شهر اراک ادامه داد: شورای پنجم با ورود به موضوع مدیریت شهری از سرگیری ساخت و ساز این مجتمع را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت در سال ۹۸ از طریق فراخوان سرمایه گذاری، پروژه به جهاد نصر واگذار شد و از ابتدای سال تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز حاصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه در مرکز شهر واقع شده است، به پیمانکار اعلام شد که اجرای نمای ساختمان در اولویت قرار گیرد تا این سازه زیبایی بصری پیدا کند.

نادری در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اراک گفت: اخیراً اجرای پنج پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است که شامل زیرگذر میدان مقاومت، تقاطع میدان امام خمینی (ره)، تقاطع کمربندی شمالی و جاده فرودگاه، ادامه بلوار شهید آنجفی و جاده فراهان و ادامه بلوار شهید آنجفی از جلوی آرامستان اراک می‌شود و انعقاد قرارداد آن به زودی انجام می‌گیرد.

وی گفت: اجرای فاز دوم تقاطع شهید کاوه نبیری به منظور دسترسی شهر صنعتی به کمربندی جنوبی توسط شرکت جهاد نصر نیز آغاز شده است و در کنار آن در مرکز شهر پروژه پیاده راه سازی در حال اجراست که تا دو ماه آینده فاز نخست آن تکمیل می‌شود، علاوه بر آن احداث باغ ایرانی در کنار بیمارستان سینا به زودی آغاز می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه گردشگری دره گردو و عملیات خاکبرداری آن، گفت: در موضوع اجرای نهضت آسفالت در اراک، امسال در بودجه شهرداری اراک ۴۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، دو کارخانه تولید آسفالت و شن و ماسه اورهال شده است و با تمام ظرفیت در حال تولید هستند و با تخصیص اعتبار امیدواریم بتوانیم امسال در بحث آسفالت موفق تر عمل کنیم و معابر بیشتری را به لحاظ آسفالت اصلاح کنیم.

نادری در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک اظهار کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد حمل و نقل عمومی شهر شده اما همچنان ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است به طوری که متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی اراک بیش از ۹ سال است در حالی که عمر مفید یک اتوبوس ۱۰ سال تعریف شده است.

وی تصریح کرد: دولت در سال‌های گذشته پرداخت تسهیلات در این زمینه داشت، اما این تسهیلات قطع شده است و شاید بتوانیم از طریق استفاده از اوراق مشارکت امکانی جهت خرید اتوبوس فراهم کنیم، البته اخیراً نوسازی و بازسازی ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 444776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.