بخش‌هایی از کتاب‌های درسی حجیم به عنوان خودخوان و مطالعه آزاد مشخص می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:

به گزارش ایمنا، علی محبی با اشاره به آماده سازی راهنماهای برنامه درسی تحولی تا بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: پس از آماده سازی این راهنماها، احتمالاً بتوانیم برای مهر ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد بسته‌های تربیت و یادگیری را تولید کنیم.

وی در پاسخ به اینکه بسته‌های تربیت و یادگیری شامل چه محتوایی خواهند بود، گفت: هیچ چیزی جایگزین کتاب درسی نمی‌شود. کتاب درسی ارزش و اعتبار خاص خودش را دارد، اما اگر تا کنون همه چیز منحصر به کتاب درسی می‌شد، پس از این بسته‌های یادگیری جایگزین می‌شوند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد: بسته‌های تربیت و یادگیری به پایداری و ثبات کتاب‌های درسی کمک بیشتری می‌کنند.

محبی افزود: به این معنا که وقتی کتاب درسی را تألیف و نهایی می‌کنیم دیگر لزومی ندارد برای تغییرات جزئی، کل کتاب را تغییر دهیم بلکه در بسته‌های مکمل هرگونه تغییری که مورد نیاز است اعمال می‌شود. این بسته‌ها اعم از فیلم و محتواهای دیگر آموزشی است که به جریان یادگیری کمک می‌کند.

وی در خصوص اینکه آیا ارزشیابی از دانش‌آموزان محدود به همان کتاب درسی است یا از کل بسته تربیت و یادگیری خواهد بود، عنوان کرد: بستگی به این دارد که هر بخش بسته تربیت و یادگیری با چه هدفی ارائه می‌شود. به عنوان مثال امسال راهنما و بسته‌های تربیت و یادگیری برای کووید ۱۹ را هم برای خانواده‌ها و هم دانش‌آموزان فرستادیم و برای خود کتاب‌های درسی نیز مواردی مشخص شده بود.

محبی به ایسنا گفت: به عنوان مثال در " راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز" که چندی پیش ابلاغ شد در کتاب‌های درسی که حجیم هستند در شرایط قرمز بخش‌هایی را تحت عنوان خودخوان و مطالعه آزاد معین کردیم. این را نمی‌شود داخل کتاب تغییر داد، اما بسته‌های تربیت و یادگیری مکمل کمک کننده هستند.

کد خبر 444767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.