چرا یونان در مواجهه با کرونا برای سایر کشورها الگو شد؟

مقامات ارشد آتن، پایتخت یونان، بر حمایت بیشتر افراد نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در دوران کرونا تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یونان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در مواجهه با ویروس کرونا است که به خوبی توانست در همان اوایل شیوع بیماری کووید -۱۹ بحران به وجود آمده را مدیریت کند. در این راستا، مقامات محلی شهرهای مختلف، با تصمیم‌های مدبرانه خود برای مهار ویروس کرونا نقش بسیار مهمی در کمک به دولت ملی در بحران فوق ایفا کردند و متحد با هم هر روز سرعت شیوع بیماری در میان مردم را کاهش دادند. شهردار آتن نه تنها از قوانین و توصیه‌های ملی برای به حداقل رساندن گسترش ویروس کرونا بهره برد، بلکه یک گام فراتر پیش رفته و افراد آسیب‌پذیر جامعه را از توجه خاصی برخوردار کردند.

مقامات رسمی آتن سریعاً به این واقعیت پی بردند که اقدامات اعمال شده در خصوص مهار کرونا برای تمام افراد جامعه به طور یکسان کارآمد نیست و باید تصمیمات متفاوتی برای افراد مختلف اتخاذ کنند. از سوی دیگر، مقامات آتنی بر این باور بودند افرادی که بیش از سایرین در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار داشتند یا از یک بیماری زمینه‌ای رنج می‌بردند، باید از حمایت‌هایی متفاوت با سایرین برخوردار می‌شدند.

شهردار آتن با همکاری سازمان‌های غیرانتفاعی و سایر نهادهای داوطلب ابتدا به جمع‌آوری اطلاعات در مورد افراد آسیب‌پذیر شهر نظیر بی‌خانمان‌ها، بیماران و مهاجران پرداختند و سپس تجهیزات ایمنی شخصی مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش را به طور رایگان در اختیار آنان قرار دادند. علاوه بر این، مقامات رسمی تعداد ۴۰۰ خانه را به طور موقت در اختیار افرادی قرار دادند که در بحران کرونا به خاطر نداشتن مسکن در مکان‌های عمومی پرخطر زندگی می‌کردند.

به لطف تلاش‌های بی‌وقفه مقامات محلی آتن، شیوع بیماری کووید -۱۹ در این شهر به سرعت کاهش و جان بسیاری از مردم نجات یافته است. آتنی‌ها با اقدامات مردم محور خود در دوران کرونا به جهان ثابت کردند که دولت دموکرات چگونه باید عمل کند و سلامت شهروندان را بر سایر مسائل جامعه برتری ببخشد.

کد خبر 444759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.