۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
بومی سازی در اولویت وزارت صمت

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تحقق حداکثری اهداف برنامه ساخت داخل، توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل سایر دستگاه‌ها و توسعه همکاری های مشترک با نهادهای عمومی در زمینه های مختلف در اولویت کاری وزارت صمت است.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، سید محمد مهدی هادوی اظهار کرد: در همین راستا با نهادهای عمومی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان مکاتبات لازم انجام شده و توسعه همکاری‌های مشترک در این حوزه در دستور کار طرفین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق اهداف برنامه تعمیق ساخت داخل در مجموع، برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ دستیابی به هدف ۱۰ میلیارد دلاری داخلی سازی انواع اقلام کالایی وارداتی را به عنوان برنامه محوری خود تعیین نموده است.

هادوی اضافه کرد: در همین خصوص در سال ۹۸ و با امضای تفاهم نامه‌ها و قراردادهای مرتبط بیش از ۳ میلیارد دلار از برنامه داخلی سازی تولیدات عملیاتی شد و برای سال ۹۹ نیز تحقق رقم سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار داخلی سازی کالای وارداتی در دستور کار است.

وی گفت: اولین جلسه مشترک مدیران فعال در حوزه ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اعم از مسئولان هلدینگ های مختلف این قرارگاه از جمله هلدینگ راه و شهرسازی، دریایی، انرژی، صنعت و معدن، ICT و هلدینگ نیرو برگزار شد که مدیر مرکز تحقیقات کاربردی و خودکفایی قرارگاه خاتم انبیا به عنوان هماهنگ کننده در این نشست حضور داشت.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این جلسه دغدغه‌های حوزه‌های مختلف برای اجرای برنامه بومی سازی و همچنین داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز مطرح شد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اعلام آمادگی نمود تا در مواردی که ظرفیت‌های لازم را دارد ورود کرده و به تقویت برنامه بیش از پیش کمک نماید.

هادوی اظهار کرد: بر این مبنا مقرر شد کارگروه‌های مشترک همکاری بین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تشکیل و موارد را ضمن احصا، راهبری و به پیش ببرند.

وی گفت: در این جلسه همچنین سامانه توانیران و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن در معرفی نیازمندی‌ها و توانمندی‌های صنعتی کشور معرفی شد.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با همکاری دفاتر، ۲۰۳ قلم کالا با استفاده از سامانه رتبه بندی واردات مورد شناسایی قرار گرفته که از میان آنها ۱۴۲ قلم کالا به عنوان اقلام کالایی گلوگاهی شناخته شده‌اند.

هادوی تاکید کرد: با بومی‌سازی ۱۴۲ قلم کالای گلوگاهی در بسیاری از موارد زنجیره ارزش تولیدات کشور تکمیل می‌شود؛ در این ۱۴۲ مورد مواد اولیه، اجزا و قطعات و ماشین آلات مورد توجه قرار گرفته که در صورت داخلی سازی همراه با رعایت الزامات کمی و کیفی می‌تواند هموار کننده مسیر سایر بخش‌های صنعتی کشور باشد و شرایط را برای تحقق حداکثری اهداف جدید تولید مهیا کند.

کد خبر 444758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.