خطر در کمین مراجعه‌کنندگان به آرامستان زنجان

شهردار زنجان گفت: تجمعات مردم در آرامستان جدید شهر در شرایط کرونایی نگران کننده است و عادی انگاری وضعیت این مهم را موجب شده این در حالی است که برای جلوگیری از افزایش پیک بیماری، شهروندان باید به رعایت مسائل پیشگیرانه مقید باشند.

به گزارش ایمنا، حبیب مولایی یگانه اظهار کرد: سازمان آرامستان شهرداری در حد توان به اجرای اقدامات پیشگیرانه کرونایی در آرامستان جدید اقدام کرده است، اما شهروندان موارد مسائل اعلام شده را رعایت نمی‌کنند و باید در این خصوص تذکرات داده شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری آرامستان جدید زنجان یک میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت و با توجه به انتقال آرامستان‌ها درخواست افزایش اعتبار سه میلیارد تومانی داده شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

شهردار زنجان ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تحقق این میزان اعتبار، پارکینگ آرامستان جدید و طبق بازدیدهای کارشناسان از آرامستان‌های شهرهای دیگر فضایی آرامش بخش برای ناراحتی‌های روحی افراد احداث و ایجاد خواهد شد که این مهم مستلزم هزینه کرد است.

یگانه گفت: در طرح جامع آرامستان جدید شهر زنجان بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که تحقق این کارها منوط به تزریق اعتبارات مالی لازم است و برای ورود و خروج ایمن از این مکان نظارت و بهسازی جاده از سوی ارگان‌های متولی ضروری است.

وی افزود: آرامستان‌های داخل شهر زنجان، به لحاظ بهداشتی و ترافیکی به ویژه آخر هفته‌ها در وضعیت مناسبی قرار نداشت و اقدامات انجام شده برای انتقال آن به خارج از شهر نتیجه بخش نبود.

شهردار زنجان اضافه کرد: با گذشت بیش از شش ماه از انتقال آرامستان به خارج از شهر سند این محل همچنان مشکل آفرین شده است که در قرارداد ۳۰ هکتار و سند زمین ۵۰ هکتار است که در این میان بخشی از زمین که متعلق به دولت بوده معارض دارد و در مکاتبات نیز حل و فصل این مساله را شهرداری متقبل شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.