پایان محدودیت‌های کرونایی سوئد برای سالمندان

شواهد حاکی است که سرعت انتشار ویروس کرونا در کشور سوئد به طور چشمگیری کاهش یافته و همین امر دولت را به برداشتن محدودیت‌های اعمال شده برای بازدید از خانه سالمندان سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت سوئد پس از ظهور ویروس کرونا در کشور اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای بر مردم اعمال کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ممنوعیت بازدید از آسایشگاه سالمندان از سی و یکم ماه مارس اشاره کرد. با این حال هم‌اینک که سرعت شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان مردم این کشور به طور چشمگیری رو به کاهش نهاده است، مقامات رسمی بسیاری از محدودیت‌های اعمال شده بر مردم را از میان برداشته‌اند و مهم‌تر از همه اینکه بازدید مردم از کهنسالان در خانه سالمندان را آزاد کرده‌اند. علاقمندان می‌توانند از اول ماه اکتبر به دیدن والدین یا آشنایان خود در آسایشگاه‌های سالمندان بروند که البته این کار مستلزم رعایت قوانین خاصی است.

خانم لنا هالنگرن، وزیر بهداشت سوئد، در مصاحبه با رسانه‌های مختلف اعلام کرده است که در پی کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع بیماری به تدریج برداشته خواهد شد. البته خانم هالنگرن در ادامه حرف‌های خود تاکید کرده است که در بعضی موارد و موقعیت‌ها احتمال اعمال محدودیت‌های جدید با شدت کمتر از گذشته وجود دارد و شرایط انتشار ویروس کرونا در پی برداشته شدن محدودیت‌ها، تعیین کننده مقررات جدید خواهد بود. به عنوان مثال اعضای یک خانواده یا دوستان می‌توانند از اوایل ماه اکتبر به آسایشگاه‌های سالمندان مراجعه و از کهنسالان دیدن کنند، اما استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتری برای آنان اجباری خواهد بود. علاوه بر این وزیر بهداشت سوئد اظهار کرده در صورت ظهور ویروس کرونا در میان افراد سالخورده در آسایشگاه‌ها، یک بار دیگر بازدید از این مکان‌ها برای عموم مردم ممنوع می‌شود.

پیش از این دولت سوئد برای کم‌توجهی نسبت به وضعیت خانه سالمندان از سوی بسیاری از مقامات رسمی کشور مورد انتقاد قرار گرفته شده بود. به عنوان مثال بسیاری از کارکنان آسایشگاه‌ها معترض بودند که با کمبود تجهیزات ایمنی شخصی در این مراکز مواجه هستند و حتی به خدمه‌ای که علائم ابتلا به ویروس کرونا داشتند، اجازه حضور در مراکز کاری داده می‌شد. خوشبختانه، مقامات رسمی به سرعت به این اعتراضات واکنش نشان دادند و همین امر منجر به کاهش چشمگیر شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان آسایشگاه‌های سالمندان شد.

کد خبر 444756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.