خروج ۲۰۰ میلیارد دلار پول از بورس‌های بین‌المللی

بانک جی‌پی مورگان آمریکا پیش بینی کرد، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های منابع ملی کشورها در سه ماه جاری ۲۰۰ میلیارد دلار پول خود را از بورس‌های بین‌المللی بیرون خواهند کشید.

‌به گزارش ایمنا، بانک جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرد: در سه ماه جاری صندوق‌های ثروت ملی کشورها و صندوق‌های بازنشستگی برای متعادل کردن پرتفوی خود ۲۰۰ میلیارد دلار پول خود را از بورس‌های بین‌المللی بیرون می‌کشند.

این بانک مدعی است، اینگونه اقدامات می‌تواند بازارهای بورس بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دهند. نیکلاس پانیگیرتزوغلو، کارشناس ارشد جی‌پی مورگان، می‌گوید، این بدترین تغییر سه ماهه پرتفوی سهامداران بزرگ از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون خواهد بود.

از جمله بزرگترین طرف‌هایی که به دنبال بیرون کشیدن پول خود از بورس‌های بین‌المللی هستند، می‌توان به صندوق مستمری آمریکا، صندوق سرمایه‌گذاری مستمری دولت ژاپن، و صندوق نفتی نروژ اشاره کرد.

این کارشناس نفتی می‌گوید، با در نظر گرفتن سقوط سنگین بازارهای مالی در ماه جاری این تغییر در پرتفوی سهامداران بزرگ می‌تواند بیش از پیش تأثیر منفی داشته باشد. در واقع مؤسسات تلاش می‌کنند برای محقق ساختن هدف گذاری تخصیص دارایی خود در هر دوره سه ماهه پرتفوی خود را به شکل مناسب بچینند.

این خروج پول یکی از چند ریسکی است که بورس‌های بین‌المللی در شرایط کنونی که پس از صعود سنگین روند نزولی را تجربه کرده‌اند، به شمار می‌رود.

منبع: ایبِنا

کد خبر 444748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.