ایران: تحریم‌های آمریکا نقض آشکار عهدنامه مودت است

نماینده ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری تصریح کرد که اقدامات ضدایرانی و تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، نقض آشکار عهدنامه مودت محسوب می‌شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از دیلی استار، حمیدرضا علومی‌زاده، نماینده ایران در جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های ایالات متحده "نقض آشکار عهدنامه مودت" میان ایران و آمریکا محسوب می‌شود.

علومی‌زاده در این خصوص گفت: اقدامات آمریکا و سیاست بنیادین فشار حداکثری بی‌اعتنایی به بنیان‌های قوانین بین‌المللی هستند.

وی بیان کرد که تحریم‌های آمریکا موجب "سختی و رنجش" از جمله کاهش دادوستدهای ایران، دوبرابر شدن قیمت مواد غذایی و آسیب دیدن سیستم سلامت شده است.

نماینده ایران تصریح کرد: تنها چیزی که حال برای دولت آمریکا اهمیت دارد این است که آیا اقداماتش در نابودی اقتصاد ایرانیان و نابود کردن زندگی میلیون‌ها ایرانی موفق خواهد بود یا نه‌.

لازم ذکر است جلسات استماع برای رسیدگی به ایرادات مقدماتی آمریکا و ملاحظات و پاسخ‌های ایران در خصوص صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت ایران از آمریکا به موجب نقض تعهدات خود در عهدنامه ۱۹۵۵ مودت، از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ شهریور در مقر دیوان بین‌المللی دادگستری واقع در لاهه هلند جریان دارد.

اولین جلسه اظهارات شفاهی دوشنبه، ۲۴ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار شد که در آن نمایندگان آمریکا به رد شکایت ایران پرداختند.

نمایندگان ایران نیز در جلسه استماع امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور) به دفاع از شکواییه خود پرداختند.

منبع: ایسنا

کد خبر 444703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.