اجرای طرح نذر فرهنگی در مساجد شهرستان گلپایگان

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان گلپایگان از اجرای طرح نذر فرهنگی در مساجد گلپایگان خبر داد و گفت: جوانان باید محور کار در مساجد باشند اما شاهد کمرنگ شدن حضور آن‌ها در مساجد شهرستان گلپایگان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین حاج‌نوروزی امروز (چهارشنبه) در جلسه راهبرد جذب جوانان در مساجد شهرستان از اجرای طرح نذر فرهنگی در مساجد شهرستان گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: طرح نذر فرهنگی با هدف تقویت روحیه نوع دوستی و توجه به نیازهای فرهنگی اجتماعی مغفول مانده در هر محله است که در این راستا در هر مسجد یک گروه هفت نفر با عنوان کارگروه اندیشه ورز در هر مسجد تشکیل می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه جوانان باید محور کار در مساجد باشند اما متأسفانه شاهد کمرنگ شدن حضور آن‌ها در مساجد شهرستان گلپایگان هستیم، مسجد محل رشد اعتقادات و باورهای دینی و تربیت جوانانی همتراز با آینده انقلاب است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان گلپایگان تصریح کرد: نبود امکانات مالی، فعال نبودن امام جماعت، همکاری نکردن هیئت امنای مساجد و کمرنگ شدن حضور نمازگزاران، پراکندگی و جزیره‌ای عمل کردن هیئت امنا از دلایل کمرنگ شدن حضور جوانان در مساجد است.

حجت‌الاسلام حاج نوروزی افزود: طبق قانون امور مساجد امام جماعت مدیر مسجد است و هیئت امنا به عنوان بازوان اجرایی هستند اما چنین جایگاهی برای امام جماعت ما در مساجد در نظر گرفته نشده است که باید اصلاح و ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان دارای ۲۵۰ مسجد و حسینه است که با کمک خیرین و هیئت امنا هزینه‌های مالی آن تأمین می‌شود و محدود مساجدی دارای موقوفه است، از ۱۴۰ مسجد شهر گلپایگان نماز جماعت ۷۰ مسجد برپا می‌شود و فعالیت مابقی هنگام مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است.

کد خبر 444680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.