رفع مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ با تحقق مدیریت یکپارچه شهری

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مردم بحث ماده ۱۰۰ شهرداری است که در صورت تصویب طرح یکپارچه مدیریت شهری و روستایی مشکل ماده ۱۰۰ برطرف می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا احمدی با حضور در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر در خصوص بلاتکیلف ماندن طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در دوره‌های قبل مجلس، اظهار کرد: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی این طرح ارسال شد که با چند رأی کمتر در صحن رد شد اما در این دوره با توجه به اینکه فراکسیون شوراها با ۲۰۰ عضو تشکیل شده است و نشان دهنده نگاه مثبت به شهرهاست و هم اینکه بیشتر نمایندگان مجلس آمادگی پیگیری این طرح را دارند می‌توان امیدوار بود که این طرح در مجلس به تصویب برسد.

وی در خصوص جزئیات طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی افزود: از ماده ۵۰ تا ۶۴ طرح به پروانه ساختمانی پرداخته شده است؛ در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مردم بحث ماده ۱۰۰ شهرداری است که در صورت تصویب طرح یکپارچه مدیریت شهری و روستایی مشکل ماده ۱۰۰ برطرف می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ما برای اصلاح ماده ۱۰۰ نیاز به مقدمه داریم، ادامه داد: مقدمه این است که باید حتماً قوانین معماری و شهرسازی را اصلاح کنیم. برای مثال کمیسیون ماده پنج و طرح‌های تفصیلی و جامعی که در شورای عالی شهرسازی تصویب می‌شود زمینه را برای ایجاد مشکلاتی در ماده ۱۰۰ فراهم می‌کند که در طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری این مقدمه دیده شده است.

وی اضافه کرد: دولت و مجلس باید از ظرفیت شورای عالی استان‌ها استفاده کنند. هم اکنون هم با یکسری از دستگاه‌ها و نهادها تفاهمنامه هایی امضا کردیم در جهت اینکه ما قائل به همگن سازی میان نهادهای حکومت هستیم. در حال حاضر هم ما با دانشگاه‌ها، صندوق کارآفرینی امید و بسیاری از نهادهای دیگر تفاهمنامه امضا کردیم و در آینده هم این کار ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در قانون تاکید شده است که قبل از آنکه برنامه و بودجه کشور به مجلس ارائه شود حتماً باید دولت نظرات شورای عالی استان‌ها را نسبت به این برنامه اخذ کند. در حال حاضر با سازمان و برنامه بودجه برای انعقاد تفاهمنامه وارد گفت و گو شده‌ایم. رئیس این دستگاه نیز موافقت کرده است.

احمدی همچنین افزود: شورای عالی استان‌ها وارد وظایف قانونی خود شده است. نمایندگان شورای عالی استان‌ها مصمم هستند که براساس قانون در جهت پیشبرد اهداف نظام و حل مشکلات مردم گام‌های مؤثری بردارند.

کد خبر 444675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.