تحریم بهانه بود؛ بدهی عامل تقابل AFC و صدا و سیمای ایران؟

شرکت "لاگاردره اسپورت و اینترتینمنت" بعنوان کارگزار فروش حق پخش مسابقات ماه‌ها پیش با ارسال نامه ای به صداوسیما خواستار شفاف سازی و ارائه رسید بدهی شده که پاسخ این نامه از سوی صداوسیما مسکوت گذاشته شده است.

به گزارش ایمنا، در شرایطی که فوتبال دوستان ایرانی از دوشنبه شب در انتظار آغاز دور تازه لیگ قهرمانان آسیا و تماشای آن از تلویزیون و شبکه‌های مختلف صداوسیما بودند، فدراسیون فوتبال کمی قبل از آغاز بازی‌ها بیانیه ای منتشر کرد و از احتمال پخش نشدن مسابقات خبر داد.

این مطلب در پی نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که به زعم و روایت فدراسیون در آن اعلام شده بود باتوجه به موضوع تحریم‌ها کمپانی مالک حق پخش تلویزیونی این مسابقات، حاضر نیست سیگنال مسابقات را به ایران بفرستد. همچنین فدراسیون فوتبال مجدداً با انتشار مصاحبه‌ای از دبیرکل و سخنگوی خود تلاش کرد در ادامه با ذکر نکاتی حساسیت خود را نشان داده و از موضع صداوسیما که حالا قادر به پخش قانونی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نبود، اعلام حمایت کند. اما خبرهای رسیده از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد کل ماجرا به دلیل بدهی فدراسیون به شرکتی بوده که حق پخش رقابت‌ها را قانونی در اختیار دارد.

مسئله درگیری دارندگان حق پخش مسابقات آسیایی و جهانی با صداوسیمای ایران چیز تازه‌ای نیست و همواره مشکلاتی بر سر پخش زنده بازی‌های بین المللی وجود داشته که اوج آن در بازی‌های آسیایی گذشته قابل مشاهده بود که برخی گزارشگران شبکه ورزش با موبایل و بصورت پنهانی از رقابتها فیلم به ایران ارسال می‌کردند! در جام جهانی روسیه هم فیفا به بعضی از دوربین‌های تلویزیونی ایران مجوز حضور در ورزشگاه را نداد به شکلی که آنها تنها قبل و بعد از بازی در محوطه بیرونی استادیوم گزارش‌های مردمی تهیه می‌کردند، بنابراین ممکن است همه چیز مرتبط به نامه‌ای باشد که اخیراً به ایران ارسال شده است؟

شرکت "لاگاردره اسپورت و اینترتینمنت" بعنوان کارگزار فروش حق پخش مسابقات ماه‌ها پیش با ارسال نامه‌ای به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، باتوجه به انباشت بدهی‌های مربوط به در اختیار قراردادن سیگنال رقابت‌های قبلی، خواستار شفاف سازی و ارائه رسید بدهی شده که ظاهراً پاسخ این نامه از سوی صداوسیما مسکوت گذاشته شده است.

گویا با بی‌پاسخ ماندن این نامه از سوی صداوسیما در نهایت به دلیل میزان سنگین بدهی‌های طرف ایرانی به طرف خارجی تصمیم بر آن می‌شود از ارسال سیگنال کلین این مسابقات به ایران خودداری کند؛ اتفاقی که مورد حمایت ای اف سی نیز قرار گرفت و به ایران اعلام شد که این کشور حق پخش سراسری این رقابتها را به دلیل بدهی قبلی ندارد.

با وجود این اتفاقات اما صدا و سیمای ایران بازی‌های لیگ قهرمانان را پخش کرد. احتمالاً این اتفاق برخلاف نظر کنفدراسیون و مالک رایت بازی‌های بوده است. بی شک صدا و سیما ایران می‌تواند توضیحات شفاف در این باره دهد. همه می‌دانند رسانه ملی هم به شدت تحت فشار مالی است ولی مسئولان در سال‌های گذشته تلاش کرده اند تمام بازی‌ها را پخش زنده کنند. این بار هم همه امیدوار هستند مشکلات به شکلی ختم به خیر شود تا طرفداران از دیدن مسابقات محروم نمانند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 444666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.