بلغارستان در انتظار تحقق نوآوری‌های شهری ۲۰۲۰

شهردار کلانشهر هاسکوفو در بلغارستان از اهداف خود برای پیاده‌سازی ۱۴ پروژه شهری رونمایی کرد و از تخصیص بودجه ۵۰ هزار یورویی در این خصوص خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهروندان هاسکوفو طرح‌هایی پیشنهادی برای احداث پروژه‌های شهری به مقامات رسمی ارائه دادند که از بین آن‌ها ۱۴ مورد برگزیده برای شهردار ارسال شد. شهردار پس از بررسی طرح‌های ارائه شده عنوان "نوآوری‌های شهری ۲۰۲۰" را برای پروژه‌های فوق انتخاب کرد و قول داد بودجه مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن‌ها را در اختیار مقامات ارشد هاسکوفو قرار دهد. بهبود وضعیت املاک عمومی شهر در اولویت برنامه‌های فوق قرار گرفت و مقامات رسمی متعهد شدند از بودجه تخصیص یافته برای ارتقا هر چه بیشتر این مکان‌ها بهره گیرند.

تا بیستم ماه آگوست ۲۰۲۰، نهادهای شهری، سازمان‌های غیر دولتی، نوآوران داوطلب و کارکنان کلیساها دوش به دوش هم تلاش کردند از طریق کمک‌های مردمی بودجه لازم برای انجام پروژه‌های کوچک شهری را جمع‌آوری کنند. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در این خصوص صورت گرفت می‌توان به بهبود فضای داخلی آپارتماهای مسکونی، ایجاد فضاهایی برای خلاقیت و انجام فعالیت‌های جسمی بزرگسالان و همچنین بهبود یا ایجاد زمین‌های بازی برای کودکان اشاره کرد.

از سوی دیگر، شهروندان هاسکوفویی در مجموع تعداد ۲۵ طرح پیشنهادی برای بهبود وضعیت دارایی‌های عمومی شهر به مقامات رسمی تحویل دادند که از این تعداد ۱۴ مورد به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد و شهردار قول داد هزینه مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن‌ها را که چیزی حدود ۵۰ هزار یورو برآورد شد، فراهم آورد. از این ۱۴ پروژه منتخب، هشت مورد در اطراف کلانشهر هاسکوفو پیاده می‌شود و ۶ پروژه دیگر در مناطق مسکونی شهر اجرا خواهد شد. اولویت تکمیل این پروژه‌ها نیز به احداث فضاهای بازی برای کودکان و مراکز سرگرمی برای بزرگسالان خواهد بود که این کار به بهبود مناطق شهری کمک زیادی خواهد کرد.

شهردار هاسکوفو قول داده است پس از پایان ۱۴ پروژه مورد نظر، سایر طرح‌های پیشنهادی شهروندان را نیز بیشتر مورد بررسی قرار دهد تا در صورت امکان پیاده‌سازی آن‌ها را اولویت‌بندی کند.

کد خبر 444665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.