ظهور شهرک‌های خودکفا در چین برای پساکرونا

گروهی از معماران اسپانیایی در رقابتی بین‌المللی که به منظور طراحی شهرک‌های خودکفا برای دوران پسا کرونا در چین برگزار شد، بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر جدید Xiongan در کشور چین به زودی میزبان یک شهرک خودکفا خواهد بود و با تلفیقی از خانه‌هایی به سبک مناطق خود کارآمد در شهرهای اروپایی، به خصوص بارسلونای اسپانیا و برج‌های مدرن چینی ساخته خواهد شد. معماران قرار است چشم‌انداز این منطقه ۲۰ دقیقه‌ای را به طور کامل به پوشش سبز مزین کنند و باغ‌های شهری را تا بام خانه‌ها امتداد دهند. شهرک سبز جدید با هدف تامین تمام نیازهای ساکنان منطقه در فاصله حداکثر ۲۰ دقیقه‌ای و در نتیجه ترویج فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در میان مردم ایجاد خواهد شد. بدیهی است که افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، کاهش چشمگیر استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و در نتیجه پاکی هوا از گازهای آلاینده و مهم‌تر از همه پایین آمدن دمای کره زمین را در پی دارد.

منطقه خودکفای جدید Xiongan در مجموع تعداد چهار بلوک بزرگ را در بر خواهد گرفت و از چوب به عنوان مصالح اصلی سازنده آن استفاده خواهد شد. این شهرک ۲۰ دقیقه‌ای به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، مراکزی نظیر دفاتر اداری، استخرهای شنا، فروشگاه‌ها، بازارهای مواد غذایی، کودکستان‌ها، یک مرکز اداری بزرگ و یک ایستگاه آتش‌نشانی را در خود جای خواهد داد.

ساخت و ساز شهرک خودکفای چینی در ایام سخت قرنطینه کرونایی آغاز شده اما هنوز کاملاً به پایان نرسیده است. معماران اسپانیایی احداث این مرکز اجتماعی بزرگ در دوران قرنطینه را فرصتی بسیار بزرگ بشمار آوردند چرا که در این بازه زمانی مردم در خانه‌هایشان بودند، تردد خودروها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی به ندرت صورت می‌گرفت و همین امر فضا را برای عملکرد مطلوب سازندگان فراهم می‌آورد.

معماران در نظر دارند تمام ساختمان‌های این شهرک را به باغ‌های سبز مزین کنند، تا علاوه بر جنبه زیباشناسی در تولید مواد غذایی مورد نیاز ساکنان کمک کرده و مهم‌تر از همه اینکه هوا را از هرگونه گاز آلاینده پاک کنند. در طبقات همکف هر سازه یک کارخانه کوچک دیجیتال تعبیه خواهد شد که به کارکنان اجازه می‌دهد از طریق پرینتر سه بعدی با سرعت اشیا مورد نیاز برای زندگی روزمره را تولید کنند.

کد خبر 444653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.