کاهش آلودگی‌های زیست محیطی با ساماندهی اصناف/ایجاد بازار ابزار در اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی اصناف مزاحم شهری، همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، محیط زیست و کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را می‌طلبد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کلانشهر اصفهان ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه مستقر بوده که نحوه استقرار آن‌ها در شهر در سال گذشته باعث ایجاد مزاحمت‌هایی برای مردم شده است.

وی تصریح کرد: مصادیق مزاحمت مشاغل شهری اعم از مزاحمت‌های صوتی، بصری و مباحث ترافیکی است که باید رفع شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در امر ساماندهی مشاغل شهری باید اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، سازمان حفاظت محیط‌زیست و کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری جلساتی با اتحادیه‌های مختلف در راستای ساماندهی مشاغل برگزار شد، ادامه داد: نخستین کلینیک خدمات خودرویی در میدان میوه و تره بار اصفهان در حال احداث است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مجیری ادامه داد: بیش از سه هزار واحد صنفی خدمات خودرویی در کلانشهر اصفهان فعال است و این واحدهای صنفی با تمرکز نداشتن در مکان‌های خاصی مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های بصری و ترافیکی را موجب می‌شوند، از این رو ساماندهی آنها با احداث کلینیک خدمات خودرویی در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مشارکتی این سازمان ایجاد بازار ابزار در خیابان کهندژ، نبش خیابان امام رضا است که مذاکرات لازم در این باره با سرمایه گذاران در حال انجام است و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا قبل از پایان سال جاری آغاز شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به سامان‌دهی صنف پرنده فروشان ذبحی، گفت: زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ حدفاصل پل تمدن و جاده فرودگاه تملک شده تا در آن مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان احداث شود.

وی افزود: برای احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان که عملیات اجرایی آن آغاز شده، ۳۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مجیری با اشاره به ایجاد شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان، گفت: برای اجرای این پروژه ۱۳ مجوز لازم از دستگاه‌های مختلف دریافت شده که در انتظار تصویب کمیسیون ماده پنج است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان با همکاری بخش خصوصی (شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان) زمینی در مجاورت خیابان یازدهم شهرک صنعتی جی به وسعت ۳۰ هکتار به این امر اختصاص یافته و قرار است ۱۴۷ هزار مترمربع در آن ساخت انجام شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پس از موافقت کمیسیون ماده پنج کلنگ احداث شهرک تولیدی طلا، نقره و زیورآلات اصفهان بر زمین خواهد خورد.

کد خبر 444652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.