توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها مهمترین رکن اصلاح و تربیت است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با تاکید بر لزوم توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی زندانیان برای جذب در بازار کار بعد آزادی از ارکان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج محمدی در نشست مشترک با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت توسعه کیفی حرفه آموزی در زندان‌های کشور تاکید کرد.

وی با بیان دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص زندان‌ها و نحوه نگهداری زندانیان، افزود: در بیانات آن بزرگواران از تعابیر دانشگاه و آموزشگاه برای زندان‌ها استفاده شده از این رو باید هدف گذاری ما نیز رسیدن به نقطه‌ای باشد که زندان‌ها به معنای واقعی به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شده باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: بر خلاف باور عده‌ای که می‌پندارند زندانی اصلاح شدنی نیست ما باور و ایمان داریم زندانی نه تنها تربیت شدنی است بلکه می‌تواند تبدیل به الگو نیز بشود.

حاج محمدی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما مهارت آموزی زندانیان است زیرا اعتقاد داریم اگر فرصت مهارت آموزی توأم با برنامه‌های تربیتی را برای زندانی فراهم کنیم او نیز می‌تواند به زندگی سالم و سعادتمندانه بازگردد.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: زندان فرصتی برای خدمت است و ما سعی داریم این فرصت را برای افراد مختلف به ویژه گروه‌های جهادی فراهم کنیم تا در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

در این نشست، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز با اشاره به جایگاه مهارت در زندگی انسان‌ها گفت: مهارت پایه اصلی زندگی است و داشتن مهارت‌های اساسی زندگی می‌تواند مسیر سعادت انسان‌ها را هموار کند.

وی با اشاره به اینکه زندان محلی برای اصلاح است، افزود: باید سطح کیفی مهارت آموزی زندانیان را افزایش دهیم و ما آماده هرگونه همکاری برای توسعه مهارت آموزی در زندان‌ها هستیم.

هاشمی با بیان اینکه دو نوع مهارت سخت و مهارت نرم داریم گفت: آنچه مهم‌تر و ماندگارتر است مهارت نرم است که شامل اخلاق حرفه‌ای، قدرت مدیریت و چگونگی شبکه سازی می‌شود و اینها سرمایه‌های حین کار است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به مقوله مهارت آموزی و رصد کامل برنامه‌های مهارت آموزی زندانیان و میزان بهره وری خاطرنشان کرد: نباید مهارت فدای مدرک شود. ما باید به آثار برنامه‌ها توجه کنیم و از گواهینامه صرف به گواهی واقعی برسیم.

در این نشست معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور و مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی گزارش‌هایی از وضعیت اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌های کشور ارائه کردند.

کد خبر 444648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.