دوچرخه‌های اشتراکی شیراز به ۱۰ هزار دستگاه می‌رسد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: براساس برنامه پنج ساله شیراز، باید تعداد دوچرخه‌های شهر به ۱۰ هزار دستگاه برسد که تحقق این موضوع برای معرفی شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سهولت بیشتر در استفاده از دوچرخه در شیراز، اظهار کرد: هنگام تدوین بودجه شهرداری شیراز، به شهرداری‌های مناطق تاکید شد احداث و بهسازی خطوط دوچرخه سواری شهر را تا سطح محلات دنبال کنند تا رفت و آمد دوچرخه‌ها در شهر بیش از پیش تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز ایجاد چندین کیلومتر از مسیرهای دوچرخه‌سواری در اولویت اقدامات کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک بوده، افزود: در راستای تحقق شاخص‌های شهر انسان محور و فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه به عنوان مد حمل و نقل پاک، استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در سفرهای درون شهری شهروندان ترویج داده شده و درحال افزایش است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: هم‌اکنون دوچرخه‌های اشتراکی نسل چهارم در شهر شیراز فعال هستند و در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مسیرهای دوچرخه، ظرفیت استفاده از این دوچرخه‌ها نیز توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: براساس برنامه پنج ساله شیراز، باید تعداد دوچرخه‌های شهر به ۱۰ هزار دستگاه برسد که تحقق این موضوع برای معرفی شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

کد خبر 444643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.