تثبیت برند شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت در یونسکو

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت از تثبیت و حفظ برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت تا چهار سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا قانع در سومین نشست هم اندیشی شهر خلاق خوراک با موضوع "برند سازی شهری و توسعه شهر خلاق" با بیان اینکه گزارش چهار ساله شهر خلاق خوراک شناسی این شهر با درجه خوب توسط یونسکو پذیرفته شد، اظهار کرد: کسب برند شهر خلاق خوراک اقدام مهم و بزرگی بود، اما حفظ و تثبیت برند بسیار دشوار است.

وی افزود: برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش چهار ساله به یونسکو ارائه داد و سه شهر خلاق نیز در این سازمان جهانی باید گزارش عملکرد را تأیید کنند.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت، با بیان اینکه برای تثبیت برند شهر خلاق نیازمند اعتمادسازی عمومی بودیم. افزود: متأسفانه در این مدت از فضای عمومی جامعه و از تریبون‌های رسمی مطرح شد که شهر خلاق هزینه مازادی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند که در واقع اینگونه نیست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تثبیت برند شهر خلاق رشت جلسات متعددی را در فاصله پنج الی شش ماه با کارگزاران تأثیرگذار برگزار کرده و رویدادها و جشنواره‌های متعددی در این شهر برپا کردیم.

قانع با بیان اینکه برای اولین بار در هفته رشت، پلاک‌کوبی شهر خلاق خوراک شناسی انجام شد، اضافه کرد: برنامه‌های متعددی در هفته رشت نظیر جشنواره "گاری کباب رشتی و می رشت خوشمزه غذا" برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش عملکرد مبنی بر موضوعات درخواستی یونسکو ارائه می‌شد، اضافه کرد: گزارش تمامی موضوعات و اقدامات انجام شده در حوزه شهر خلاق خوراک به یونسکو ارسال شد و حدود ۱۵ الی ۲۰ گزارش شهرهای خلاق دنیا مطالعه و ترجمه شد.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار خبر برگزاری جشنواره کدو در سایت یونسکو منتشر شد که نقطه عطفی برای برند شهر خلاق خوراک بود.

وی از تثبیت و حفظ برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت در یونسکو تا چهار سال آینده خبر داد و گفت: مدیران شهری سه شهر خلاق شوند چین، مریدای مکزیک و سن آنتونیوی تگزاس پس از ارزیابی گزارش چهارساله شهر خلاق خوراک شناسی رشت، آن را با درجه ارزیابی خوب پذیرفتند و این برند برای چهار سال آینده حفظ و تثبیت شد.

قانع همچنین مشارکت در برنامه‌های جهانی و سالانه شهرهای خلاق خوراک را جزو تعهدات شهر خلاق خوراک رشت عنوان کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا نشست‌های شهرهای خلاق به صورت وبینار برگزار می‌شود.

مدیر برنامه‌های شهر یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت از مراوده با سایر شهرهای خلاق در برنامه‌های آتی خبر داد و گفت: پیگیر هستیم از ظرفیت صنایع خلاق و شرکت‌های دانش بنیان برای برندسازی بهره‌مند شویم.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و بسترسازی تثبیت برند شهر خلاق تاکید کرد و افزود: برند شهر خلاق نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر و توسعه و رونق اقتصادی شهر دارد و باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره برد.

به گزارش ایمنا، شهر رشت در سال ۱۳۹۴ به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوست. رشت تنها شهر ایران است که به همراه ۱۸ شهر دیگر جهان در زمینه خوراک‌شناسی در یونسکو ثبت شد.

کد خبر 444634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.