مرکز دفن زباله حلقه دره تنها منشأ انتشار بوی بد در کیان‌مهر و قزل‌حصار نیست

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن پسماند وارد مرکز دفن زباله حلقه دره می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی اصغر همتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته جهت کاهش بوی نامطبوع ناشی از فعالیت مرکز دفن زباله حلقه دره اظهار کرد: در این مدت پروژه‌هایی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای کاهش بوی بد ناشی از فعالیت مرکز حلقه دره و به روز رسانی تجهیزات این مجموعه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون توانسته‌ایم سه هکتار زباله رو باز تجمیع شده در این مرکز را جداسازی و دفن کنیم، ادامه داد: علاوه بر این، عملیات دپوی ۱۰ هزار سرویس زباله بعد از پاکسازی نیز به پایان رسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: مرکز دفن زباله حلقه دره تنها عامل انتشار بوی بد در کیان مهر و قزل حصار نیست و نباید سهم سایر منشأ ها را نادیده بگیریم.

وی گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن زباله وارد مرکز دفن زباله حلقه دره می‌شود که حمل و نقل این زباله‌ها با ماشین‌های استاندارد انجام نمی‌شود و اغلب شاهد ریزش شیرابه از این خودروها هستیم.

همتی اضافه کرد: شیرابه‌هایی که از خودروهای حامل پسماند به زمین می‌ریزد، در فصل تابستان منجر به انتشار بوی بد در منطقه می‌شود.

وی گفت: در محدوده فعالیت مرکز حلقه دره، شاهد فعالیت چند کشتارگاه، واحد نگهداری دام، واحد تولید غذای ماهی و … نیز هستیم که این واحدها به نوبه خود سهم زیادی در انتشار بوی بد دارند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: علاوه بر این، بخشی از زمین‌های کشاورزی این محدوده با آب فاضلاب سیراب می‌شود که این امر هم در انتشار بوی نامطبوع در کیان مهر و قزل حصار بی تأثیر نیست.

همتی افزود: سازمان مدیریت پسماند طی سال‌های گذشته پروژه‌های مهمی برای کاهش سهم خود از انتشار بوی بد ناشی از فعالیت حلقه دره اجرایی کرده که اغلب این پروژه‌ها تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته اند.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر سهم مرکز دفن زباله در انتشار بوی نامطبوع به میزان قابل توجهی کاهش داشته و در تلاشیم با افتتاح پروژه‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات و دستگاه‌های این مرکز، انتشار بوی بد ناشی از دفن و تفکیک زباله‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

کد خبر 444619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.