فعالیت‌های سرزنده در شهر امنیت زنان را بالا می‌برد

یک کارشناس معماری گفت: برای ایجاد فضای امن در شهر باید فعالیت‌های سرزنده داشته باشیم و از «معماری گشوده» استفاده کنیم.

شهره عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به منظور ایجاد امنیت در شهر باید پارامترهای ایجاد فضای امن را در شهر ایجاد کنیم، اظهار کرد: فعالیت‌های سرزنده در شهر و استفاده از نورپردازی و جداره‌های شفاف در ایجاد این فضا کمک زیادی می‌کند.

وی تصریح کرد: از جمله فعالیت سرزنده در شهر برپایی جشن‌های خیابانی است حال اگر در خیابان‌ها فضایی امن و مطلوب ایجاد شود شاهد حضور فعال‌تر مردم هستیم چراکه به واسطه اینگونه فعالیت‌ها و حضور آحاد جامعه در فضای شهری، زنان می‌توانند در محیطی امن حضور داشته باشند.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه امنیت در مکان‌های شلوغ محسوس‌تر است، گفت: تشویق مردم به حضور در فضای عمومی به منظور ایجاد امنیت برای همه افراد جامعه است. این مسئله در فضای شهری و معماری سنتی کشور به خوبی قابل درک است به عنوان مثال میدان نقش جهان با نوع معماری که دارد و به عنوان مرکز تفریحی و خرید همیشه مملو از جمعیت است در این شرایط حتی گردشگران نیز در این میدان احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای امن در شهر به معنای ایجاد آسایش و ایمنی برای زنان به خصوص زنان محلی است که در محیط شهر آسیب‌پذیرتر هستند، اظهار کرد: وجود امنیت به عنوان یکی از نیازهای روحی انسان همیشه حائز اهمیت است به همین دلیل معماران نیز در طراحی فضای شهری سعی می‌کنند پارامترهای محیط امن را در نظر بگیرند تا زنان بتوانند در این فضا به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند.

کد خبر 444607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.