ایجاد بام سبز در کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز جهت ایجاد تغییرات در ساختمان داخلی کتابخانه، کافه کتاب و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی در داخل محوطه همچنین اجرای بام سبز اقداماتی خواهد شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز واقع در پارک ملت است، اظهار کرد: در کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز تعداد هشت هزار جلد کتاب با موضوعات علوم کشاورزی، علوم گیاهی، فضای سبز، محیط زیست و تخصص‌های گیاه پزشکی و تخصص‌های مرتبط با فضای سبز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد دو هزار جلد کتاب عمومی و ۵۰۰ جلد کتاب تخصصی لاتین در این کتابخانه تخصصی موجود است، افزود: در مجموع این کتابخانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب دارد که بیشتر آنها تخصصی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: فضای سالن مطالعه کتابخانه ۲۵۰ مترمربع است و علاوه بر آن دارای فضاهای مخزن و اداری است.

وی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز دو هزار و ۸۰۰ عضو فعال دارد، گفت: این کتابخانه به صورت سنتی از ۳۰ سال قبل طراحی شده بود که اخیراً اقدامات مهمی در جهت به‌روزرسانی ساختار کتابخانه و افزایش کیفیت خدمات آن برای تسهیل استفاده شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضایی‌نژاد تصریح کرد: از جمله اقدامات مورد نظر برای کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز تعامل با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به منظور یکپارچه سازی کتابخانه این سازمان با کتابخانه مرکزی و بهره‌مند شدن از امکانات نرم‌افزاری، دانش فنی و سیستم اطلاع رسانی یکپارچه کتابخانه علوم کشاورزی سازمان پارک‌هاست.

وی با بیان اینکه برای تسهیل جست و جو، دریافت کتاب و امانت کتاب از این کتابخانه از فناوری‌های جدید استفاده شده است، اظهار کرد: با سازمان آتش نشانی برای ایمن‌سازی محیط کتابخانه تعامل شده و از سوی دیگر با توجه به اینکه فضای کتابخانه در پارک واقع شده بنا بر درخواست شهروندان قرار است در جهت تغییرات در ساختمان داخلی کتابخانه، کافه کتاب و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی در داخل محوطه همچنین اجرای بام سبز در بام آن اقداماتی بشود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: جلساتی با سازمان زیباسازی شهرداری جهت بازطراحی فضای داخلی و حتی محیط پیرامونی کتابخانه برای ایجاد زیبایی بصری و المان‌های مرتبط در اطراف کتابخانه برگزار شده تا کتابخانه در محیط پارک شاخص‌سازی شود و دسترسی بیشتر شهروندان به این کتابخانه امکانپذیر باشد.

وی گفت: از حدود ۳۰ سال گذشته تاکنون کتابخانه تخصصی علوم کشاورزی و فضای سبز مورد توجه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و آزاد بوده و روزانه تعداد زیادی از آنها برای دریافت کتب به این کتابخانه مراجعه می‌کنند، البته علیرغم وجود فضاهای مجازی و دسترسی‌های بیشتر شهروندان، هنوز کتب مرجع و سایر کتب ویژه مورد توجه علاقه مندان بخش کشاورزی است.

کد خبر 444605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.