ملازهی: پیروز مذاکرات صلح افغانستان ترامپ است

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: هرگونه توافقی میان طالبان و دولت مرکزی افغانستان دستاوردی تبلیغاتی برای دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلقی می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت پیروز مذاکرات صلح افغانستان ترامپ است.

پیرمحمد ملازهی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: مذاکرات صلح افغانستان رسماً از روز گذشته با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده و طرفین دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل افغانستان مطرح کردند و خوشبختانه تا امروز بخوبی پیش رفته است.

وی افزود: مذاکرات صلح افغانستان مسئله‌ای بسیار پیچیده است؛ زیرا اختلاف نظرها بر سر آینده این کشور همچنان مطرح بوده و در حال حاضر طالبان در ظاهر دنبال احیای نظام اسلامی در افغانستان است، اما دولت کابل به دنبال حفظ نظام فعلی در افغانستان بوده و خواستار پذیرفتن دموکراسی و قانون اساسی از سوی طالبان است.

این کارشناس مسائل افغانستان تاکید کرد: احیای نظام شبه اسلامی مغایر بسیاری از دستاوردهای دولت افغانستان و قانون اساسی است؛ بنابراین به نظر می‌رسد آمریکا در مسائل افغانستان ابتکار عمل را به دست گرفته است و دولت نیز قادر به حفظ مواضع خود نبوده و طالبان هم توانایی احیای نظام اسلامی را ندارد.

ملازهی ادامه داد: با توجه به شرایط دولت مرکزی کابل و طالبان به نظر می‌رسد هر دو جناح در مذاکرات صلح برخی مواضع خود را تعدیل کنند و قطعاً هرگونه توافقی میان طالبان و دولت مرکزی افغانستان دستاوردی تبلیغاتی برای دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلقی می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت پیروز مذاکرات صلح افغانستان ترامپ است.

کد خبر 444590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.