استفاده از طراحی‌های ویژه برای احداث پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا

مدیر اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا گفت: برای احداث این سالن از طراحی‌های ویژه همچون استفاده از سازه فضایی و سیستم ساندویچ پانل استفاده شده است.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست سالن اجتماعات و فاز دوم پارکینگ روباز است.

وی با بیان اینکه سالن اجتماعات گلستان شهدا دارای هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربناست که در دو طبقه احداث شده است، افزود: سالن طبقه بالا گنجایش حضور شش هزار نفر و سالن پایین آن گنجایش دو هزار نفر جمعیت را دارد.

مدیر پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا خاطرنشان کرد: پارکینگ روباز این پروژه سالن با گنجایش پارک ۳۰۰ دستگاه خودرو توسط سازمان عمران اجرا شده و در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: پارکینگ روباز پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا ۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد که شش هزار متر آن آزادسازی شده و مابقی در فاز دو، آزادسازی خواهد شد که در مجموع ظرفیت پارک ۷۰۰ دستگاه خودرو را خواهد داشت.

رحیمی با بیان اینکه برای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا حدود ۲۶ میلیارد تومان و برای احداث پارکینگ حدود دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: برای آزادسازی فضای مورد نیاز پروژه تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به ادامه اجرای فازهای بعدی پروژه میزان هزینه‌ها در این بخش افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خاص در پروژه سالن اجتماعات فردوس احداث یک سوله با حدود ۶۰ مترعرض و ۸۵ متر طول بدون ایجاد ستون و با استفاده از سازه‌های فضایی است همچنین در اطراف آن ۳۶ در برای ورود و خروج شهروندان پیش بینی شده تا جمعیت زیاد سالن در کمترین زمان ممکن از داخل سالن به سمت رواق‌ها و گلستان شهدا و بالعکس از آن طرف به داخل سالن هدایت شوند.

مدیر پروژه سالن اجتماعات فردوس با بیان اینکه سیستم سرمایش و گرمایش و سیستم صوت پروژه سالن اجتماعات فردوس از بهترین و به‌روزترین سیستم‌های موجود کشور است، افزود: در اجرای پروژه از بهترین طراحان و ناظران استفاده شده تا فرآیند نظارت و اجرا بخوبی صورت گیرد.

بهره‌گیری از بهترین طراحان

وی با بیان اینکه سیستم سقف سالن اجتماعات گلستان شهدا ساندویچ پانل و در نوع خود بسیار کم‌نظیر است، اظهار کرد: در طراحی نمای این سالن سعی شده از توان بهترین طراحان شهر اصفهان استفاده شود.

رحیمی افزود: سازمان طراحی شهرداری اصفهان تلفیقی از نماهای مدرن، سنتی و مذهبی را برای اجرای پروژه سالن اجتماعات فردوس ارائه کرد که خوشبختانه با موفقیت به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به فازهای تکمیلی پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا، گفت: این فازها شامل مواردی چون سیستم صوت و کناف است که اجرای آن بر عهده بنیاد شهید بوده و با تأمین اعتبار لازم اجرایی خواهد شد.

مدیر پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا تاکید کرد: نخستین اولویت در اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا توجه به کیفی‌سازی بوده است زیرا یکی از مکان‌های مهم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بشمار می‌رود و احداث یک سالن اجتماعات در خور شأن مردم این شهر شهیدپرور مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: به زودی فاز نخست پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا شامل سالن اصلی و پارکینگ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در فاز دوم برای ضلع غربی پروژه که به گلستان شهدا متصل می‌شود طرح بسیار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

کد خبر 444589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.