به گزارش ایمنا، شیما زرآبادیپور با بیان اینکه طبق بررسیهای صورت گرفته این معاونت از جامعه آماری ۴۵۰ نفره، ۱۸ درصد از کاربران را دانشآموزان و ۱۶ درصد را بازنشستگان تشکیل میدهند، اظهار کرد: پنج درصد از کاربران دوچرخه در شهر قزوین کارمند، سه درصد دانشجو و دو درصد مدیر بودند و مابقی در سایر مشاغل فعالیت داشتند.
وی عنوان کرد: قزوین در حال حاضر حدود ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه دارد و بنا داریم آن را در آینده به ۷۰ کیلومتر برسانیم و طبق طرح جامع ترافیک شهر قزوین، احداث مسیرهای دوچرخه ایمن تا پوشش کامل شهر ادامه خواهد داشت.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: ایجاد شبکه دوچرخه نسل سوم و چهارم در شهر قزوین تا سال ۱۴۰۰ و نیز ارتقای سهم دوچرخهسواری در مدهای حمل و نقلی از ۲.۶ درصد در سال ۹۴ به ۵.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ از دیگر اهداف این معاونت در زمینه افزایش استفاده شهروندان از دوچرخه است.
زرآبادیپور همچنین با اشاره به توصیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر ترویج و تبلیغ روشهای پاک جابهجایی در سطح شهرها در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: پیادهروی و دوچرخهسواری به عنوان مناسبترین شیوههای سفرهای درونشهری و جابهجایی در فواصل کوتاه تا پنج کیلومتر مطرح است و تلاش داریم با تهیه و اجرای برنامههای فرهنگی، شهروندان را به این امر تشویق کنیم.
وی اضافه کرد: شرایط موجود فرصتی مغتنم برای فرهنگسازی بهمنظور جایگزینی آگاهانه دوچرخه بهجای خودروهای شخصی و سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: امیدواریم شهروندان با توجه به شیوع کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده، سفر ایمن، پایدار و سالم را با دوچرخه برای تردد در شهر انتخاب کنند.
منبع: ایرنا
نظر شما