۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
تاریخچه هتل عباسی اصفهان

اصفهان دومین شهر بزرگ ایران است. این شهر پیشینه تاریخی دارد. در اصفهان آثار تاریخی زیادی قرار گرفته است که مسافران و گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. آثاری تاریخی شگفت‌انگیزی مانند منارجنبان، سی‌وسه پل، پل خواجو، میدان نقش‌جهان و… در این شهر واقع شده است.

اگر سابقه سفر به این شهر را داشته باشید، حتماً مطلع هستید که تعداد زیادی از هتل‌های اصفهان نزدیکی آثار تاریخی و حاشیه زاینده‌رود ساخته شده‌اند. ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین هتل‌های این شهر و آسان‌ترین روش برای رزرو هتل اصفهان آشنا شوید.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی

هتل عباسی بزرگ‌ترین هتل موزه جهان است. به‌دلیل اقامت در فضایی باستانی بسیاری از گردشگران این هتل را برای اسکان انتخاب می‌کنند. این هتل شامل چند ساختمان سه طبقه می‌شود و در مجموع ۲۲۵ اتاق دارد که در آن‌ها حدود ۵۰۰ تخت قرار داده شده است. هتل عباسی شامل اتاق‌های استاندارد، چشم‌انداز، پردیس، سوئیت پردیس، سوئیت قاجار و سوئیت صفوی می‌شود. اتاق و سوئیت‌های نام برده‌شده به‌ترتیب امکانت و قیمت نوشته شده است. هزینه رزرو این هتل برای کودکان زیر پنج سال رایگان بوده و برای کودکان زیر ۱۰ سال نیم‌بها است. برای کنسلی رزرو هتل عباسی باید کنسلی اتاق پنج روز قبل از تاریخ انتخابی اعلام شود؛ در غیراین‌صورت هتل هیچ مبلغی به شما برگشت نخواهد داد.

تاریخچه هتل عباسی

سال ۱۱۲۸ این هتل به‌دستور شاه سلطان حسین صفوی احداث شد و ابتدا به‌عنوان کاروان‌سرا مورداستفاده قرار می‌گرفت. سلطان حسین این کاروانسرا را به مادر خود اهدا کرد و به‌همین دلیل در زمان قدیم این مکان به کاروانسرای مادر شاه معروف بود. قبل از مرمت و بازسازی از آن برای مکانی به‌منظور توقف کامیون‌های حامل قند و شکر استفاده می‌شد. در ازای پرداخته ماهانه ۳۰ ریال ساختمان هتل عباسی به اداره قند و شکر اجاره داده شد. طی همان سال‌ها آجرهای این هتل شروع به ترک‌خوردن و افتادن کرد. سال ۱۳۳۶ شرکت بیمه ایران با طرح آندره گدار (رئیس و مشاور اداره باستان‌شناسی وقت) شروع به مرمت و بازسازی این بنا کردند. پس از پایان بازسازی اسم این کاروانسرا به مهمانسرای عباسی تغییر کرد. زمانی‌که بازسازی روی آن انجام می‌شد، سعی بر این بود که مرمت و بازسازی آن مطابق طرح‌های صفوی باشد. سال ۱۳۴۵ مهمان‌سرای عباسی به هتل تبدیل شد؛ اما سعی شد که تبدیل‌شدن این ساختمان به هتل، جلوه قدیمی آن را هم حفظ کند. اداره‌کردن هتل عباسی به‌دلیل قدمت زیاد بسیار حساس بود، به‌همین خاطر گروه هتل‌داری نگرسکو که در آن زمان از بزرگ‌ترین گروه‌های هتلداری جهان محسوب می‌شدند، مدیریت این مکان را بر عهده گرفتند. پس از گذشت دو سال افراد ایرانی مدیریت آن را قبول کردند. سال ۱۳۵۱ شرکت بیمه ایران به‌منظور گسترش هتل عباسی زمینی را با مساحت ۱۱۵۰۰ مترمربع در قسمت شرقی هتل خریدند. پس از آن تعدادی از طراحان ایرانی به سرپرستی مهندس ابراهیمیان شروع به طراحی قسمت‌های این زمین به سبک معماری ایرانی کردند. در ضلع شرقی هتل عباسی ۸۰ اتاق، رستوران، سالن آمفی‌تئاتر وسیع و بسیاری امکاناتی دیگر ساخته شد. هتل عباسی هنوز پس از گذشت چندین سال در حال خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران است. در این هتل اتاق‌ها و امکانات بسیاری وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

امکانات هتل عباسی

در میان هتل‌های اصفهان و ایران هتل عباسی بزرگ‌ترین هتل است. در ساختمان این هتل فضاهایی مانند رستوران، کافی‌شاپ، استخر، فضای سبز، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران بام، کافی‌نت، مرکز خرید و… قرار دارد. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به سالن ورزشی، چایخانه سنتی، تاکسی‌سرویس، لابی، ارائه خدمات پزشکی، خودپرداز، اتاق ماساژ و… اشاره کرد.

رستوران هتل عباسی

سفره‌خانه سنتی عباسی در طبقه اول واقع شده است و ۶۰ نفر ظرفیت دارد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می‌شود. رستوران چهلستون هتل عباسی شامل دو سالن می‌شود که در مجموع ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد. مهمانان این هتل می‌توانند پس از مراجعه به رستوران چهلستون انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی را سفارش دهند.

رزرو هتل اصفهان علی بابا

تالارها

هتل عباسی ۱۱ سالن دارد که افراد می‌توانند برای جلسات، سمینارها و جشن‌های خود آن‌ها را رزرو کنند. اسامی تالارها به این شرح است: تالار عباسی، آیینه، فیروزه، مرمز، زرین، نقش‌جهان، علاقاپو، سیمین و سیما. هریک از این سالن‌ها ظرفیت و امکانات خاص خود را دارند.

مقاله مرتبط: گردش در کیش و اقامت در هتل شایان کیش

پارکینگ

هتل عباسی دو پارکینگ دارد. پارکینگ روباز ۵۱ خودرو ظرفیت داشته و پارکینگ سرپوشیده فضایی مناسب برای جای‌گیری ۱۳۷ اتومبیل را پشتیبانی می‌کند.

مجموعه ورزشی

مجموعه ورزشی هتل عباسی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن ورزشی و اتاق ماساژ می‌شود که مهمانان می‌توانند با پرداخت هزینه، از آن‌ها استفاده کنند.

موقعیت هتل عباسی

هتل عباسی ابتدای خیابان آمادگاه قرار گرفته است. از این خیابان تا مهم‌ترین بناهای تاریخی اصفهان فاصله زیادی نیست و شما فقط با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به میدان نقش‌جهان برسید. اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی به اصفهان سفر کرده و در این هتل اقامت کنید، لازم است بدانید که هتل عباسی در محدوده طرح ترافیک واقع شده است.

در این مطلب به بررسی هتل عباسی پرداختیم. این هتل در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان زیباترین هتل خاورمیانه انتخاب شد. اگر قصد رزرو هتل عباسی را دارید، می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کرده و به‌سادگی نسبت به رزرو هتل اصفهان اقدام کنید. درصورتی‌که تجربه سفر به اصفهان و اقامت در هتل عباسی یا دیگر هتل‌های اصفهان را داشتید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

کد خبر 444572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.