سخنان رییس شورای شهر سیرجان کذب و بی‌اساس است

شهردار کرمان گفت: سخنان رییس شورای اسلامی شهر سیرجان مبنی بر کمک مالی شرکت گل‌گهر به شهرداری کرمان کذب است.

به گزارش ایمنا، سید مهران عالم‌زاده با اشاره به صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان مبنی بر کمک‌های نقدی شرکت گل‌گهر به شهرداری کرمان در اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهر کرمان، اظهار کرد: زمانی که شهرداری کرمان پروژه‌های عمرانی را آغاز کرد، ارگان‌های دولتی و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان، قول‌هایی برای حمایت مالی داده بودند، اما از زمان اجرای این پروژه‌ها تا امروز هیچ نهاد دولتی و خصوصی، کمک بلاعوضی به شهرداری نداشته است.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌های پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح شهر کرمان در دو بخش نقدی و غیرنقدی که شامل زمین بوده، فقط توسط شهرداری کرمان پرداخت شده است.

شهردار کرمان تأکید کرد: رئیس شورای شهر سیرجان ادعا کردند که شنیده شده شرکت گل‌گهر کمک مالی به شهرداری کرمان داشته، اما ادعای ایشان حتی در حد شنیده هم نیست و کاملاً کذب است.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم شرکت گل‌گهر حتی به شهرداری سیرجان هم تا به حال چنین کمک‌هایی نکرده باشد.

وی بیان کرد: حتی اگر شرکت‌های صنعتی و معدنی استان مثل گل‌گهر چنین کمکی هم به شهرداری کرمان به‌عنوان مرکز استان داشته باشند، وظیفه آن‌هاست؛ چراکه کرمان مرکز استان است و سایر شهرستان‌ها از بسیاری از خدمات شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان ازجمله خدمات درمانی و اقامتی و… بهره می‌گیرند؛ بنابراین اگر هم کمکی می‌شد، به گونه‌ای نبود که بگویند چرا کمک کردند؛ هرچند درواقع نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در حال حاضر هیچ بدهی به قرارگاه خاتم ندارد و به واسطه واگذاری آخرین قطعه‌زمین، مطالبه هم داریم، افزود: در حال حاضر، حدود ۴۰ میلیارد تومان از قرارگاه سازندگی خاتم طلب داریم؛ مگر اینکه صورت‌وضعیت جدیدی ارائه و حساب‌شان تهاتر شود.

عالم‌زاده یادآور شد: تنها کمکی که قرار شده در سال‌جاری به شهرداری کرمان بشود، حدود شش میلیارد تومان از طریق مس سرچشمه بوده که البته آن هم هنوز واریز نشده و این تنها حمایت مالی است که در سه تا چهار سال اخیر داشته‌ایم که البته آن هم هنوز واریز نشده است.

وی تصریح کرد: همین که شرکت‌ها تعهدات، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و بدهی‌شان را به شهرداری بپردازند، برای ما کفایت می‌کند؛ ما کمک نمی‌خواهیم.

شهردار کرمان بیان کرد: اشخاصی که به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر مسئولیت می‌پذیرند، باید توجه کنند که قرار دادن مردم مقابل یک‌دیگر و اینکه کاری کنند که برای مثال مردم سیرجان تصور کنند باید حق‌شان را از مردم کرمان بگیرند، اصلاً کار پسندیده‌ای نیست؛ ما در یک کشور و استان زندگی می‌کنیم؛ وقتی اتفاقی مثل سیل و زلزله می‌افتد، همه نیروهای شهر کرمان را بسیج و برای کمک به نقاط دیگر اعزام می‌کنیم؛ مهم این است که ببینیم کجا چه نیازی وجود دارد.

وی تأکید کرد: هر نهادی هرگونه کمکی که از دستش برمی‌آید، باید برای توسعه استان انجام دهد.

عالم‌زاده خطاب به مردم به‌ویژه شهروندان کرمانی خاطرنشان کرد: از مردم کرمان درخواست دارم این‌گونه صحبت‌ها را نشنیده بگیرند؛ رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان، قطعاً از روی نداشتن آگاهی چنین صحبتی را بیان کرده است.

وی افزود: مرکز استان به گردن همه استان حق دارد. سراسر استان دارند از خدمات شهر کرمان بهره می‌برند و ما این خدمت‌دهی را وظیفه و مایه افتخار خود می‌دانیم، اما چنین ادعاهایی هم کاملاً بی‌اساس و به دور از انصاف است.

کد خبر 444559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.