حمله های موشکی به اراضی رژیم صهیونیستی در روز امضای قرارداد خیانت

قرارداد همکاری دو کشور عربی با رژیم اشغالگر قدس، روز گذشته امضا شد که حاشیه های زیادی در پی داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز گذشته مراسمی رسمی در کاخ سفید برگزار شد که در آن، قرارداد عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم اشغالگر قدس رسماً امضا شد. دونالد ترامپ در حاشیه این مراسم مدعی شد: این بعد از ظهر، تاریخ را عوض خواهد کرد. پس از دهه‌ها مناقشه، حالا به عصر جدیدی در خاورمیانه پا گذاشته‌ایم. از شهامت رهبران هر سه کشور تجلیل می‌کنم که گامی بسیار بلند به پیش برداشتند و به تحقق صلح جهانی کمک فراوانی کردند.

این قرارداد شامل توافقات اعزام سفیر، تأسیس سفارت، همکاری‌های مشترک در زمینه نظامی، امنیتی و گردشگری بوده و از همه مهم‌تر به مسلمانان این مناطق اجازه زیارت مناطق مقدس فلسطین اشغالی را می‌دهد.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حاشیه این مراسم گفت: امروز آغاز تاریخ جدیدی است. برای هزاران سال، مردم یهودی و مسلمان برای برقراری صلح دعا می‌کردند و حالا این قرارداد ما را خوشنود می‌کند.

شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان، وزیر امورخارجه امارات متحده عربی نیز در این مورد گفت: ما امروز شاهد تغییر بزرگی در قلب خاورمیانه هستیم؛ تغییری که امیدواریم جهان را فرا بگیرد.

وزیر امورخارجه بحرین، عبدالعطیف الزیانی، ضمن تاکید بر حمایت ادامه دار کشورش از مردم مظلوم فلسطین، این قرارداد را یک اتفاق تاریخی و فرصتی برای دستیابی به امید و موفقیت دانست.

اما در حاشیه امضای این قرارداد، خبرهایی مبنی بر حمله موشکی به نقاط مختلفی از سرزمین‌های اشغالی و تحت تسلط رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها منتشر شد. به گزارش فاکس، این حملات را فلسطینیان انجام داده‌اند که در اعتراض به امضای این قرارداد بوده است. مردم غزه در روزهای اخیر نیز در کرانه باختری اعتراضاتی کرده بودند و تصویر ترامپ، نتانیاهو و حاکمان امارات و بحرین را به آتش کشیده بودند.

گفتنی است، فلسطین به عنوان بزرگترین مظلوم در طول اشغالگری‌های رژیم غاصب صهیونیستی، از ابتدا مخالف امضای این قرارداد بود و این قرارداد را خیانتی از جامعه عربی می‌دانست.

به این ترتیب، امارات متحده عربی و بحرین، پس از مصر و اردن به عنوان سومین و چهارمین کشورهای امضا کننده قرارداد با اسرائیل مطرح شدند. گفتنی است که رژیم صهیونیستی به امضای قرارداد با دیگر کشورهای عربی نیز خوشبین شده که مهم‌ترین آنها، سودان، عمان و مراکش هستند.

کد خبر 444558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.