فلسفه وقف، ماندگاری حرکت، جریان و بنا است/ کلاس‌های دارالقرآن حضوری برگزار می‌شود

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌البیت گفت: تمامی کلاس‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ مجموعه به طور مرتب ضدعفونی می‌شود، تب‌سنجی انجام شده، از تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس کاسته شده و سیستم‌های قدرتمندی برای تهویه کلاس‌ها نصب شده است.

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان، مدیرعامل دارالقرآن اهل‌البیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون وقف این مؤسسه به نام آستان قدس رضوی گفت: فلسفه وقف ماندگاری حرکت، جریان، بنا یا به طور کلی یک امر خیر است؛ به همین دلیل موسسین مجموعه با توجه به نیات و عقاید خود، تصمیم به وقف مجموعه دارالقرآن و رقبات معین آن به نام آستان مقدس رضوی گرفتند.

وی در مورد دارالقرآن اهل‌البیت افزود: مجموعه ما در بحث قرآنی، آموزش کلام الله و ترویج سبک زندگی بر اساس مبانی آن را به عنوان اهداف اصلی خود در نظر گفته است. اما در دارالقرآن اهل‌البیت، آموزش و آشنایی با معارف، سیره، روش و منش اهل بیت عصمت و طهارت نیز در دستور ما قرار دارد. این دو موضوع رسالت اصلی ماست اما در کنار آن، اهداف دیگری مثل تربیت مدیران متعهد داریم.

قربانیان ادامه داد: شیوع کرونا وسیله آزمایشی برای دغدغه‌مندان فرهنگی بود؛ برخی افراد که فعالیت‌های جدی نداشتند، با سخت‌تر شدن شرایط به کناره‌ها رانده شدند. همانند سایر ارگان‌ها، مجموعه ما نیز با شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفت و میزان کلاس‌های ما از سه هزار ساعت به هزار و ۴۰۰ ساعت کاسته شد. با این حال تمامی کلاس‌های ما با رعایت تمامی پروتکل‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود؛ مجموعه به طور مرتب ضدعفونی می‌شود، تب‌سنجی انجام شده، از تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس کاسته شده و سیستم‌های قدرتمندی برای تهویه کلاس‌ها نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم‌های آموزش و پرورش همانند سیستم شاد را در دو مدرسه خود داریم که با توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی از آنها استفاده می‌شود. دارالقرآن از لحاظ مساحت و بنای ساختمانی، بزرگترین دارالقرآن کشور است و در حال گسترش شعبات بوده که فعلاً در برخی از روستاها، شعبه‌هایی تأسیس شده است. سیاست‌گذاری ما به طور کلی حمایت از مناطق محروم است.

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌البیت اظهار کرد: اهداف مؤسسه در سه بخش تعریف شده است؛ اهداف کوتاه مدت ما تربیت معلمان قرآنی و تشکیل تیمی قدرتمند بود که به این مهم رسیدیم. اهداف میان مدت مجموعه، ترویج سبک زندگی قرآنی را شامل می‌شود که در این بخش، فعالیت‌هایی شده است. اما بخش سوم اهداف دارالقرآن، اهداف بلندمدت بوده که مربوط به تربیت افراد از کودکی تا دکترا و ورود آنها به بازار کار است که در این قسمت در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی گفت: تقریباً با سی کشور دنیا ارتباط داریم که گروه‌های ما فعالیت‌های قرآنی و تبلیغاتی انجام می‌دهند؛ یکی از آخرین سفرهای گروه‌های اعزامی ما به کشور روسیه بود که در ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های قرآنی انجام دادند.

قربانیان افزود: مجموعه ما با توجه به ظرفیت خود، هدف گذاری‌های گفته شده را انجام داد و اگر مسئولان با مؤسسه همکاری کنند، می‌توانیم به اهداف بزرگ‌تری دست یابیم. بیشتر آموزش‌ها در سایر کشورها، آموزش متمرکز کلاسی نبوده و گردش‌های علمی است که این مدل، بهترین شکل آموزش است؛ این کار را در مؤسسه با خانه‌های بازی، گردش‌های علمی و غیره انجام می‌دهیم. همینطور ما از انواع ابزارهای آموزش نوین استفاده کافی می‌کنیم.

کد خبر 444547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.