بررسی و تصویب تفریغ بودجه ۹۷ اصفهان با ادبیات متفاوت

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات تصویب تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان را تشریح کرد.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصویب تفریغ بودجه شهرداری اصفهان پس از طی فرآیند بررسی در کمیسیون اقتصادی شورای شهر، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم از افرادی که در تهیه و بررسی تفریغ بودجه سال ۹۷ نقش داشتند تشکر کنم که با نگاه و رویکرد متفاوت برای اولین بار تفریغ بودجه را با ادبیات جدید بررسی کردند.

وی افزود: از این پس نگاهی که بر بررسی بودجه و تفریغ آن حاکم شده موجب ارتقای عملکرد و نوع برنامه‌ریزی اجرایی مدیران و کارشناسان شهرداری شده و همچنین بهبود در تهیه و تنظیم بودجه‌ها و به‌طور کل اصلاحات موردنیاز در مدیریت شهری می‌شود که این اصلاحات منتج به بهبود حرکت مجموعه مدیریت شهری اصفهان خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مقطع کنونی درحالی تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری را بررسی کردیم که از زمان قانونی برای این بررسی یک سال گذشته است و این گذشت زمانی موجب شد که ما در زمان مناسب متوجه مغایرت‌ها و ایرادات نشویم تا بتوانیم دست به اصلاح بزنیم.

وی ادامه داد: بدیهی است که اگر سال گذشته متوجه ایرادات موجود می‌شدیم، رویکرد جدید زودتر اتخاذ شده و خروجی آن می‌توانست در عملکرد بهتر مدیریت شهری مؤثر باشد بنابراین امیدواریم این تأخیر در ارائه تفریغ بودجه در آینده تکرار نشود.

ملت با اشاره به مغایرت موجود میان تفریغ بودجه شهرداری و تفریغ بودجه سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بر کاهش این مغایرت‌ها تاکید کردند که امیدواریم با تجمیع بودجه شهرداری و سازمان‌ها در سال‌های آتی و تدوین کتابچه بودجه به‌صورت یکپارچه این مغایرت‌ها برطرف شود.

وی اضافه کرد: شورای شهر در فرآیند بررسی تفریغ بودجه، میزان دقیق مغایرت‌ها در عملکرد شهرداری با بودجه اصلاحی در بخش جاری و عمرانی را با لحاظ تمام عوامل مؤثر و اقداماتی که در سال ۹۷ انجام شده بود ارزیابی کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهرداری در بخش عمرانی ۵۷ درصد عملکرد داشته که می‌توان گفت با توجه به ظرفیت فوق‌العاده اصفهان قابل دفاع نیست.

وی تاکید کرد: بخش عمده عملکرد عمرانی شهرداری مربوط به پروژه قطار شهری با استفاده از اوراق مشارکت بوده و اگر این سهم عمده را کسر کنیم، در بقیه بخش‌های عمرانی شهر کاهش درصد عملکردها چشمگیر است.

ملت با تاکید بر اینکه لازم است مدیران شهری نسبت به اصلاح فرآیندها اقدام کرده و در اجرای کامل بودجه مصوب تلاش لازم را داشته باشند، گفت: امیدواریم مدیران شهری هرچه سریع‌تر با بررسی و آسیب شناسی ضعف در عملکرد همه بخش‌ها حداقل در ادامه مسیر تا پایان دوره پنجم شورا، اقدامات لازم را برای ارتقای عملکرد عمرانی شهر در دستورکار داشته باشند.

وی با بیان اینکه نتیجه آسیب شناسی‌ها بهبود عملکرد در معاونت‌ها، مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری می‌شود، خاطرنشان کرد: از این پس تمام جزئیات عملکردی شهرداری مشخص خواهد بود و اگرچه دیر در این خصوص اقدام شد ولی این فرآیندی که برای اولین بار در شوراهای ادوار شهر انجام شده برای ادامه مسیر، آینده‌ای متفاوت و امیدوار کننده را نوید می‌دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در نتیجه این اصلاح امیدواریم اقدامات مدیریت شهری، متناسب با ظرفیت‌های ارزشمند شهر اصفهان و نیروی انسانی متخصص شهرداری پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

کد خبر 444545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.