ارتباط بین اختلالات اضطراب و التهاب غده تیروئید چیست؟

نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که اختلالات اضطراب ممکن است ناشی از عملکرد ضعیف سیستم غدد درون‌ریز بدن باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی ممکن است در دوره‌های زمانی مختلف دچار استرس و اضطراب شوند. محققان تخمین زده‌اند که تقریباً ۲۶۴ میلیون انسان در سراسر دنیا از اختلالات اضطراب رنج می‌برند و این نوع اختلال بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی پژوهشگران معتقدند که ممکن است عملکرد ضعیف سیستم غدد درون‌ریز باعث بروز اختلالات اضطراب در افراد شود.

غده تیروئید دو نوع هورمون مهم تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) را تولید می‌کند که نقش مهمی در بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و قلب، دستگاه گوارش، رشد مغز و سلامت استخوان‌ها دارد. التهاب غده تیروئید زمانی رخ می‌دهد که بدن این غده را اشتباهاً یک مهاجم در نظر می‌گیرد و برای مقابله با آن، آنتی بادی تولید می‌کند. این آنتی بادی ممکن است به غده تیروئید آسیب وارد کند و باعث شود به خوبی عمل نکند.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین اختلالات اضطراب و التهاب غده تیروئید، داده‌های سلامت ۲۹ مرد و ۲۷ زن را بررسی کردند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در این مطالعه برای مردان و زنان به ترتیب ۳۳.۹ و ۳۱.۷ سال بود. پزشکان تشخیص دادند که این افراد به اختلالات اضطراب مبتلا هستند. محققان با استفاده از سونوگرافی غده تیروئید افراد را بررسی کرده و سطح هورمون T3 و T4 آنها را مشخص کردند.

پژوهشگران دریافتند که غده تیروئید افرادی که به اختلالات اضطراب مبتلا بودند، ملتهب بود و در بدن آن‌ها آنتی بادی تیروئید وجود داشت. با وجود اینکه غدد تیروئید این افراد التهاب پیدا کرد، اما عملکرد آن به میزان قابل توجهی ضعیف نشد و اگرچه سطح هورمون‌های T4 و T3 در آن‌ها اندکی بالا بود، اما هنوز در یک محدوده طبیعی قرار داشت.

محققان به منظور درمان این التهاب، از افراد شرکت کننده در مطالعه خواستند به مدت ۱۴ روز دو داروی ایبوبروفن و تیروکسین را مصرف کنند. بر اساس بررسی‌های شده، زمانی که مشکل التهاب غده تیروئید این افراد برطرف شد، میزان اضطراب آن‌ها نیز کاهش یافت. نتایج این مطالعه نشان داد که سیستم غدد درون‌ریز ممکن است نقش بسیار مهمی در کاهش یا افزایش اضطراب افراد داشته باشد. بنابراین زمانی که پزشکان افراد مبتلا به اضطراب را معاینه می‌کنند، باید عملکرد غده تیروئید و دیگر قسمت‌های سیستم غدد درون ریز آن‌ها را نیز بررسی کنند.

کد خبر 444506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.