‌باشگاه‌های انگلیسی با روی دیگر کرونا آشنا می‌شوند

​​​​​​​براساس اعداد و ارقام منتشر شده توسط یک پلتفرم خرید آنلاین، ممنوعیت حضور هواداران فوتبال در ورزشگاه‌ها در پاندمی کرونا، به طور غیرمستقیم روی فروش کیت‌های لباس تیم‌های لیگ برتر انگلیس تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش ایمنا، نمای هواداران انگلیسی در لباس‌های براق در داخل ورزشگاه‌ها، کافه‌ها و یا در مسافرت‌های خارجی به یکی از ویژگی‌های برجسته عصر جدید فوتبال لیگ جزیره بدل شده است.

اما با توجه به اینکه هواداران در خانه و از طریق تلویزیون بازی‌های فوتبال را تماشا می‌کنند، تقاضا برای این کیت‌های فوتبالی به پایین‌ترین نرخ پنج سال اخیر خود رسیده به طوری که بر اساس داده‌های lovethesales.com پلتفرم خرید آنلاین، جستجوی اینترنتی کیت‌های تیم‌ها در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با کاهش ۶۳ درصدی مواجه شده است.

هواداران فوتبالی تنها در فصل گذشته به طور تخمینی ۲۳.۹ میلیون پوند (۳۰.۸۵ میلیون دلار) برای خرید کیت‌های لیگ برتر جزیره هزینه کرده‌اند اما باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس حالا با کاهش ۱۵ میلیون پوندی درآمدهای خود از طریق فروش کیت روبرو شده‌اند.

بنیانگذار این پلتفرم آنلاین که آمار فروش یک هزار خرده فروش آنلاین را رصد می‌کند، در این خصوص گفت: بر کسی پوشیده نیست که خریدهای بزرگ، تورهای پیش فصل و حضور هواداران در ورزشگاه‌ها در ماه آگوست تاثیر قابل توجهی در فروش پیراهن‌های باشگاه‌های انگلیسی دارد اما در سال ۲۰۲۰ بدون دو فاکتور آخر، تقاضا برای کیت‌های فوتبال باشگاه‌های انگلیسی نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد ریزش کرده است.

بر اساس اعلام این پلتفرم، کیت‌های جدید باشگاه آرسنال از حیث محبوبیت در رده اول قرار گرفته و چلسی، لیورپول، منچستریونایتد و منچسترسیتی در رده‌های بعدی جای دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 444491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.