رافائل گروسی همکاری‌های ایران و آژانس را مثبت ارزیابی کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در دیدار با معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه که برای شرکت در اجلاس شورای حکام به وین سفر کرده، ایران را شریک مهمی برای آژانس خواند.

به گزارش ایمنا، رافائل گروسی در این دیدار همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سطح فعالیت‌های راستی آزمایی در ایران را مثبت ارزیابی کرد.

برابر اعلام نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، محسن بهاروند نیز با اشاره به همکاری‌های گسترده ایران و آژانس، بر ضرورت عدم تأثیرپذیری آژانس از فشارهای سیاسی برخی کشورها با هدف ایجاد انحراف در تعاملات فیمابین، تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌ها در فضایی سازنده و به دور از تأثیرپذیری، طرف‌های ثالث را به نفع دو طرف و تمامیت آژانس خواند.

وی همچنین با قدردانی از کمک‌های آژانس برای مبارزه با کرونا در ایران، همکاری‌های فنی را جزئی مهم و لاینفک در مأموریت آژانس شمرد.

بهاروند با اذعان به اینکه استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز حق تمامی اعضای آژانس است، به وضعیت عربستان سعودی نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این کشور که بسیار غیرشفاف است و از پذیرش بازرسان آژانس نیز استنکاف می‌ورزد، موجب نگرانی است و آژانس باید بتواند فعالیت‌های راستی آزمایی خود را در این قبیل کشورها انجام دهد.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز در وین پایتخت اتریش گشایش یافت. گروسی در افتتاحیه این نشست با بیان که این آژانس و ایران درباره مسائل اجرایی پادمانی مورد نظر به توافق رسیده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این توافق به توسعه همکاری‌ها و اعتماد دو طرف منجر شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 444482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.