واریز ۱۸۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امور عشایری استان فارس در پنج ماه نخست سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا، ناصر هاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و امور عشایر فارس واریز شده، اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل شش درصد مالیات و سه درصد عوارض ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال ۵۵۴ میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری شیراز و بیش از ۶۸ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شد، تصریح کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز ۸۰۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۴۰۶ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با تقدیر از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولید کننده نمی‌گذارد و مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند. ضمن آنکه حدود یک سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان می‌شود و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 444477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.