آغاز عملیات اجرایی رود پارک مشهد از اوایل مهرماه ۹۹

شهردار مشهد با بیان اینکه مصمم به ادامه اجرای بوستان چهل بازه هستیم، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی ادامه بوستان چهل بازه و رود پارک از اوایل مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در نشست بررسی و تعیین تکلیف پروژه‌های بزرگ منطقه ۱۱، اظهار کرد: پروژه بوستان چهل بازه و رود پارک، مهر و ماه، بوستان مادر و کودک و ۱۶۵ پارک کوچک و محلی حوزه جنوب غرب از مهمترین پروژه‌های منطقه ۱۱ هستند.

وی با بیان اینکه ادامه اجرای بوستان چهل بازه و رود پارک در مجموع به مساحت ۹۸ هکتار در سه فاز طراحی شده است، افزود: فاز اول این پروژه از پل نمایشگاه تا پل ستاری به مساحت ۳۸ هکتار، فاز دوم سید رضی تا دانشجو به مساحت ۱۸ هکتار و فاز سوم از نمایشگاه تا پل پرتوی به مساحت ۴۲ هکتار اجرا خواهد شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به آماده بودن اسناد و نقشه‌های فاز اول بوستان چهل بازه و رود پارک، عملیات اجرایی این فاز از چهار مهرماه آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای اجرای فاز دوم نیز اداره کل طرح‌ها و برنامه‌ها باید تا ۱۰ مهرماه نقشه و طرح مربوط به فاز دوم را آماده و برای اجرا تحویل معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه اداره حقوقی باید موضوع معارضات واقع در مسیر بوستان چهل بازه را پیگیری کند، اضافه کرد: با رفع مشکل معارضات، فاز سوم را نیز در ادامه فاز یک و دو اجرایی خواهیم کرد.

وی به برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد دریاچه امید و زندگی در منطقه ۱۱ اشاره و تصریح کرد: این دریاچه را که ابتدا به صورت دریاچه‌ای ساده خواهد بود، در دل رود پارک و بوستان چهل بازه اجرایی می‌کنیم.

کلائی با بیان اینکه در مجموع فضای سبز بوستان چهل بازه باید تا عید نوروز امسال آماده شود، گفت: در کنار فضای سبز و رود پارک پارکینگ مورد نیاز نیز باید در این محدوده در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان و همراه کردن آنها در خصوص اجرای رود پارک و بوستان چل بازه روابط عمومی باید نسبت به نصب تابلوهای اطلاع رسانی در محدوده منطقه ۱۱ و اطراف پروژه اقدام کند.

شهردار مشهد اظهار کرد: در مجموع در نظر داریم دو پارک کشاورزی شهری را برای کاشت محصولات ارگانیک در دو نقطه شهر از جمله بوستان ۷۰ هکتاری شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین بوستان چهل بازه ایجاد کنیم، از این رو برنامه ریزی های لازم برای این کار از سوی معاونت خدمات شهری در اسرع وقت انجام شود.

کلائی با اشاره به پروژه مهر و ماه واقع در منطقه ۱۱ تصریح کرد: این پروژه که قرار بود در زمینی به مساحت ۴.۲ هکتار از باغ گل‌ها تا بلوار وکیل آباد و به صورت مشارکتی اجرا شود، اما پس از گذشت ۱۰ سال، هنوز اجرا نشده است.

وی افزود: این پروژه باید در طرح تفصیلی به صورت الگویی قابل واگذاری و اجرا دیده شود تا بتوانیم آن را برای تصویب به کمیسیون ماده پنج ببریم و پس از تصویب نسبت به جذب سرمایه گذار از طریق معاونت اقتصادی اقدام شود.

شهردار مشهد در خصوص طرح احداث پارک‌های کوچک و محلی در حوزه جنوب غرب، خاطرنشان کرد: مشاور طرح تفصیلی در حوزه جنوب غرب ایجاد ۱۶۵ پارک محلی و کوچک را در لکه‌های باقی مانده در این منطقه در نظر گرفته است لذا امکان سنجی و برنامه ریزی های لازم برای عملیاتی شدن این پارک‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 444470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیل IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا حد فاصل محمدیه ۱۱ و ۱۳ در دو طرف خیابان که همه ساختمانهای مسکنی تکمیل شده پروژه پارک محلی اجرا نمیشود نیاز زیادی است