۳۵ درصد معاینات بالینی پزشکی قانونی مربوط به نزاع است/کاهش ۱۳.۵ درصدی نزاع در استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: ۳۵ درصد از حجم معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان به دلیل نزاع است، از کل آمار مراجعان نزاع شش هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر مرد بوده‌اند که امسال با کاهش ۱۳.۵ درصدی روبرو بوده است.

علی سلیمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار متوفیان از سوختگی در استان، اظهار کرد: در پنج ماهه اول امسال ۷۸ نفر شامل ۲۳ زن و ۵۵ مرد در استان بر اثر سوختگی فوت کردند و در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ نفر شامل ۳۵ زن و ۶۹ مرد بر اثر سوختگی در استان فوت کردند که آمار متوفیان ناشی از سوختگی در پنج ماهه اول امسال در استان اصفهان روندی کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: در مردادماه امسال ۱۲ نفر شامل سه زن و ۹ مرد بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که آمار آن نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵ مورد سوختگی که شامل چهار زن و ۱۱ مرد بوده، کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول امسال ۱۱ نفر که همگی مرد بودند با تشخیص علت مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند، آمار مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مدت مشابه سال قبل ۱۰ نفر بود که همگی مرد بودند.

وی با توضیح اینکه آمار مراجعین به دلیل نزاع در پنج ماهه اول سال جاری کاهش یافته است، تصریح کرد: طی این مدت ۱۸ هزار و ۵۸ نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است.

سلیمانپور با اشاره به اینکه مراجعان به دلیل نزاع ۳۵ درصد از حجم مراجعان معاینات بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: از کل آمار مراجعان نزاع شش هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر مرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل ۲۰ هزار و ۸۶۹ نفر به دلیل صدمات نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که هفت هزار و ۱۹۸ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان، با بیان اینکه آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماهه اول امسال کاهش یافته است، توضیح داد: طی این مدت دو مرد با تشخیص علت مسمومیت با قرص برنج در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند، در حالی که در مدت مشابه سال این تعداد ۹ نفر شامل یک زن و هشت مرد بود.

کد خبر 444459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.