استراتژی دوچرخه‌سواری استونی با مشکل مواجه می‌شود

پروژه عظیم خیابان‌های بدون خودرو در تالین، پایتخت استونی، به دنبال افزایش ترافیک‌های خودرویی و کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، چالش‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ هر ساله به میزان پنج درصد بر خرید خودروهای شخصی در تالین افزوده می‌شد که این امر منجر به کاهش چشمگیر استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده است. تالین در مجموع از جمعیتی حدود ۴۵۰ هزار نفر برخوردار است که بیش از ۲۱۳ هزار نفر از مردم آن دارای خودروی شخصی هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود. با گسترش ویروس کرونا و ترس مردم از سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی، استفاده از خودروهای شخصی بیش از پیش افزایش یافته و به یک روند عادی در زندگی مردم تبدیل شده است. این در حالی است که پیش از انتشار ویروس کرونا، مقامات رسمی پایتخت استونی در تلاش بودند برای ایجاد شهری پایدار و سبز و همچنین برقراری تردد ایمن برای مردم استراتژی‌های جدیدی جهت ترویج دوچرخه‌سواری ارائه دهند که متأسفانه این اقدام با چالش‌های زیادی مواجه شد.

مقامات رسمی تالین، حدود دو سال پیش استراتژی جدیدی در اختیار مردم قرار دادند تا از این طریق آنان را به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به جای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی یا شخصی سوق دهند. در این پروژه قرار بود یکی از خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر روی تردد خودروها بسته شود و تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در آن به رفت و آمد بپردازند که متأسفانه پیاده‌سازی این استراتژی به تأخیر افتاد. شهردار تالین اعلام کرده است که با وجود ادامه تدریجی روند انجام پروژه فوق، تکمیل آن در اولویت برنامه‌های شهر در دوران کرونا نیست، چرا که مقامات رسمی مجبورند اقدامات مربوط به مهار شیوع کرونا را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

شهردار تالین در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که ایجاد فرصت‌های بهتر برای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی در دوران کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت تا مردم ضمن رعایت فاصله اجتماعی، در محیط‌هایی ایمن به رفت و آمد در داخل شهر بپردازند.

کد خبر 444458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.