به گزارش ایمنا، عباس بیگی اظهار کرد: هدف از راهاندازی این سامانه ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین و ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفافسازی در کار و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در سیستم شهرسازی است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درخواستهای شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانهها و بانک و نقل و انتقال است، افزود: با عملیاتی شدن فاز اول این سامانه بخشی از این درخواستها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام میشود.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه بخشی از سرویسهای سامانه شهروند سپاری خدماتی است که نیاز به احراز هویت ندارد، اما در خدماتی نظیر پاسخ استعلام و نقل و انتقال نیاز به ثبتنام شهروندان و احراز هویت دارد افزود: این خدمات به صورت ۷×۲۴ قابل ارائه به شهروندان محترم میباشد که میتواند در سرعت بخشیدن به کار بسیار مؤثر باشد.
بیگی عنوان کرد: با راهاندازی سامانه شهروند سپاری قریب به ۴۰ درصد درخواستهای شهرسازی که مربوط به استعلام دفترخانه، بانکها و ادارات است از طریق این سامانه انجام و زمان پاسخگویی به استعلامات به ۴۸ ساعت میرسد.
وی ادامه داد: در فازهای بعدی با توسعه زیرساختهای سختافزاری، نرمافزاری و نقشههای موجود، صدور گواهیهای پروانه، پایانکار، عدم خلافی و سایر گواهیها پیشبینی شده است.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با اشاره به اهمیت پرداخت آنلاین عوارض صنفی گفت: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری جهت پرداخت آنلاین عوارض صنفی نیز پیگیریهای لازم انجام و این امر در دستور کار قرار دارد.
منبع: فارس
نظر شما