زنجان پیشرو در توانمندسازی دهیاری‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای زنجان گفت: با توجه به ارزیابی های انجام گرفته از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص برنامه‌های آموزشی دهیاران در سال گذشته و نیمه نخست امسال، عملکرد دفتر امور روستایی و شوراهای زنجان مطلوب ارزیابی شده و زنجان در این زمینه رتبه برتر کشور را کسب کرده است

به گزارش ایمنا، محمدرضا هادوی اظهار کرد: توانمندسازی و آموزش دهیاران و نیروهای شاغل در دهیاری‌ها تأثیر مهم و مستقیمی در بهبود ارائه خدمات و اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در سطح روستاها دارد.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ در هیچیک از روستاهای ۳۰ تا ۵۰ خانوار استان دهیاری تأسیس نشده بود، گفت: ظرف ۶ سال گذشته در همه روستاهای ۳۰ تا ۵۰ خانوار استان که ۱۵۶ روستا شامل می‌شد، دهیاری تأسیس شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت روستایی در استان زنجان، تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار دارند.

هادوی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت روستایی در کشور منفی ۷۶ صدم درصد است، گفت: در روستاهای پرجمعیت استان با توجه اجرای طرح‌های اشتغالزایی و پروژه‌های عمرانی، جمعیت تا حدودی تثبیت شده است و در ۲ سال اخیر نتایج سیاست‌های اقتصادی و عمرانی دولت در مناطق روستایی منجر به افزایش مهاجرت معکوس به ویژه به روستاهای با قابلیت تولید محصولات صادرات محور شده است.

وی افزود: اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌های این استان از سال ۹۲ تا ۹۸، بیش از ۳۳۷ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، حدود ۳۸۵ درصد رشد دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 444428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.