لاستیک به اندازه نیاز کشور تولید می‌شود/ عرضه باید هماهنگ شود

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: تولید لاستیک به اندازه نیاز کشور است، فقط توزیع لاستیک در سطح عرضه باید هماهنگ شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، حمید محله‌ای در گفتگوی ویژِه خبری شبکه دو سیما با بیان این مطلب، اظهار کرد: با همیاری و تعامل بخش تولید با مجموعه وزارت صمت از سال گذشته تولید لاستیک بهبود یافته و این روند تداوم دارد و تأمین این کالا به خوبی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه نزدیک به ۹۰ درصد از لاستیک سواری از تولید داخلی تأمین می‌شود، اضافه کرد: در بخش توزیع نیز باید تمهیداتی اندیشیده شود و توزیع باید بصورت شفاف بر اساس دستورالعمل‌ها در سامانه جامع تجارت انجام شود.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت در خصوص شبکه توزیع نیز، گفت: شبکه توزیع لاستیک سبک مشتمل بر حدود ۲ هزار عمده فروش می‌باشد که اکثراً نمایندگان ۸ تولیدکننده کشور و واردکنندگان هستند که باید آمارهای خود را از طریق سامانه جامع تجارت ارائه دهند.

محله‌ای افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریورماه لاستیک سبک و نیمه سنگین تولید داخل و وارداتی را مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت کردیم که این کار به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شفافیت در زنجیره از تولید تا توزیع، اضافه کرد: در لاستیک سنگین و کالاهای اساسی این را آزمایش دادیم که به نتایج موفقیت آمیزی رسید.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با بیان اینکه بر اساس اظهارات تولیدکنندگان ۶۰۴ هزار لاستیک نیمه سنگین و نیسانی (وانتی) در پنج ماهه اول تولید شده است، گفت: همچنین بر اساس آمار سایت بهین یاب تا ۲۴ شهریورماه ۶۹۹ هزار و ۹۸۸ اظهار تولید شده است.

محله‌ای تأکید کرد: اطلاعات باید در سامانه جامع تجارت به روز باشد، مشکل شناسه حل شده است و تولیدکنندگان اطلاعات را از همان ابتدای زنجیره باید به درستی وارد کنند.

کد خبر 444425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.