بازسازی بافت فرسوده آبادان به ۲۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهردار آبادان گفت: دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بافت فرسوده پنج منطقه آبادان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر نیاز است.

به گزارش ایمنا، محمودرضا شیرازی با بیان اینکه پنج نقطه و محله شهر آبادان شامل علوانیه، سده و جمشیدآباد، احمدآباد، ذوالفقاری و سلیچ به عنوان بافت فرسوده تعیین شده است اظهار کرد: برای اصلاح زیرساخت‌های این پنج محله با وزارت مسکن و شهرسازی هماهنگی شده و طرح جامع دفع آب‌های سطحی، احداث جوی، جدول و آسفالت اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این راستا از سوی راه و شهرسازی حدود ۲۰ میلیارد ریال برای سلیچ غربی و شرقی و شش میلیارد ریال برای بافت فرسوده ذوالفقاری تخصیص یافته است.

شهردار آبادان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی، زیرسازی، آسفالت و مبلمان این مناطق شهری در آبادان را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری آبادان کاهش درآمد است. شهرداری آبادان ماهانه باید حدود ۱۱۰ میلیارد ریال حقوق پرداخت کند که کسر حق عوارض آلایندگی موجب کمبود نقدینگی در شهرداری آبادان شده است.

شیرازی اظهار کرد: این در حالی که به دلیل پایین بودن بضاعت مردم درآمد ماهانه شهرداری آبادان به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری این شهر بسیار کم است.

وی افزود: این شهرداری از آذرماه ۹۷ تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال به کارکنان و دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بازاریان و پیمانکاران بدهکار است که این حجم بدهی شرایط را برای این شهرداری بسیار دشوار کرده و باعث تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان شده است.

شهردار آبادان افزود: شهرداری آبادان بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی بدهی دارد که ۵۰ درصد این مبلغ جریمه دیر کرد در پرداخت حق بیمه است.

شیرازی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم آلایندگی ضریب یک و دو بود گفت: از آنجا که پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد لذا ضریب حق آلایندگی آبادان نیز باید یک و دو باشد اما در حالی که در پایان برنامه ششم توسعه قرار داریم تاکنون ضریب سهم آلایندگی شهر آبادان اصلاح نشده است. مساحت شهری آبادان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.