مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه «طراحی پارک‌های کودک»

دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه یک‌روزه «اصول و فرایندهای برنامه‌ریزی» و «طراحی پارک‌های کودک» که ویژه مدیران شهرداری‌های کشور در شهر کرمان برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایمنا، سارا کارگر جهرمی با بیان اینکه این کارگاه نخستین کارگاه تخصصی کشوری با این موضوع بود، گفت: این کارگاه سراسری به‌صورت حضوری و آنلاین و در قالب پخش زنده اینستاگرامی تدارک دیده شده بود.

وی از ثبت‌نام ۱۰۳ نفر برای شرکت در این کارگاه خبر داد و افزود: بیش از ۶۰ نفر از شرکت‌کنندگان از طریق لایو اینستاگرام و مابقی افراد از طریق لینک دسترسی به فضای وبینار، موضوعات علمی این کارگاه را دنبال کردند.

دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان ادامه داد: حدود ۵۵ نفر از مدیران شهرداری کرمان نیز به‌صورت حضوری از این دوره آموزشی بهره بردند.

وی مشارکت شرکت‌کنندگان و مدیران شهرداری‌ها در این کارگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای برگزاری این کارگاه از شهرداری‌های ۱۲ شهر منتخب پایلوت دوستدار کودک، شهرداری‌های جنوب‌شرق کشور و شهرداری‌های شهرستان‌های کرمان دعوت شده بود.

کارگر جهرمی افزود: گواهی‌نامه این دوره نیز از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر خواهد شد.

وی با اشاره به حضور «علیرضا نوروزی»، نویسنده کتاب «برنامه‌ریزی و طراحی فضاهای بازی کودکان» (بازیکده شهری) و «صدیق»، طراح پارک‌های کودک‌محور در این کارگاه کشوری گفت: در این کارگاه، مشارکت کودکان در طراحی پارک و نقش بازیکده‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه را «بررسی وضعیت کنونی فضاهای بازی در ایران»، «ضرورت برنامه‌ریزی، توسعه و ارتقای کیفی انواع فضاهای بازی» و «بررسی اصول طراحی فضای بازی کودکان» عنوان کرد و گفت: «بررسی اصول مکان‌یابی بازیکده‌ها» و «بررسی اصول برنامه‌ریزی بازیکده‌ها» شامل سرانه‌ها و انواع بازی‌های گروه‌های سنی و جنسی نیز ازجمله موضوعات مطرح‌شده در این کارگاه بود.

وی افزود: «سجاد نوروزیان»، متخصص حوزه کودک نیز در این کارگاه، علاوه بر طرح موضوع نقش بازیکده‌ها در دنیای جدید، تجربه نخستین شهربازی مهارتی و حرکتی در ایران را معرفی کرد و مورد بازبینی قرار داد.

کارگر جهرمی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه، ادامه خواهد داشت، گفت: کارگاه بعدی، در خصوص «طراحی فضاهای بازی برای کودکان» خواهد بود که طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ در پایان این دوره آموزشی، کتاب مرجع «طراحی پارک‌های کودک»، نوشته «علیرضا نوروزی» به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

کد خبر 444413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.