امیدی: بایدن در صورت پیروزی به برجام باز می‌گردد

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: بازگشت بایدن به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حتمی است، اما به نظر می‌رسد شرایط برای بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای دشوار است.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازگشت جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به برجام اظهار کرد: جو بایدن در گذشته معاون اوباما بوده و به نظر می‌رسد می‌خواهد میراث سیاسی وی را در راستای استراتژی حزب دموکرات و مطالبات مردم احیا کند.

وی افزود: در حال حاضر جریان دموکرات بر این باور است که خروج آمریکا از برجام در راستای منافع ملی واشنگتن نیست؛ زیرا با خروج ایالات متحده از برجام ایران تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: بایدن و جریان دموکرات معتقد هستند تنها دستاورد خروج ترامپ از برجام منزوی شدن آمریکا در جامعه جهانی بوده است؛ زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی علی‌رغم خروج آمریکا از برجام، این توافقنامه بین‌المللی را در راستای صلح جهانی تلقی می‌کنند. ترامپ با هدف افزایش معضلات اقتصادی ایران و با خیال ایجاد اعتراضات در کشور از برجام خارج شد و اکنون به هدف خود دست نیافته است.

امیدی تاکید کرد: بازگشت بایدن به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حتمی است، اما به نظر می‌رسد شرایط برای بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای دشوار است.

کد خبر 444410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.