افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا پایان سال آینده تعداد سه ایستگاه به ایستگاه‌های آتش نشانی اصفهان اضافه می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی باید در هر پنج کیلومتر مربع با ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود که اگر جمعیت شهر اصفهان را دو میلیون نفر در نظر بگیریم، تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی باید ۴۰ ایستگاه باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود دارد که برای رسیدن به حد استاندارد، احداث ۱۵ ایستگاه دیگر مورد نیاز است، افزود: ایستگاه آتش نشانی چهارباغ پایین (در منطقه یک)، ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۱۴ و ستاد فرماندهی و آشیانه آتش نشانی در حال احداث است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مهرماه سال گذشته ایستگاه ۲۵ اطشاران بهره برداری شد تا گام دیگری برای تحقق شعار تاب‌آورسازی شهر برداشته شده باشد.

وی با بیان اینکه ایستگاه خداداد امینی واقع در خانه اصفهان در حال احداث است و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تحویل زمین جهت احداث مرکز آموزش به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت آغاز عملیات اجرایی این مرکز انجام شده تا در سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

امیری از بهسازی ایستگاه‌های شماره ۱۴ و ۱۶ و ۱۰ در شش ماهه دوم سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: خرید ۳۲ دستگاه خودروی فوق سنگین، سنگین و نیمه سنگین و سبک در راستای تقویت و نوسازی ناوگان عملیاتی و افزایش ضریب ایمنی شهر و شهروندان، به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات فردی به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال شامل: هود فایر، چکمه، کامبی تولز، کلاه، دستکش حریق، اورشلوار حریق و نیم ست هیدرولیک و کاربری سازی شاسی‌های ایسوزو از دیگر اقدامات بشمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶۸ دستگاه خودرو آتش نشانی شامل اطفائیه، نجات، امداد کوهستان، غواصی، آبرسان، نور رسان، پیشرو، نردبان، جراثقال و خودروهای سواری در حال بهره‌برداری است.

آخرین آمار حوادث

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به گزارشی از عملکرد سال گذشته سازمان آتش نشانی این کلانشهر، گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۹۱۸ مورد عملیات حادثه و چهار هزار و ۸۷ مورد عملیات حریق ثبت شد که آمار عملیات حادثه از ابتدای سال جاری تا هجدهمین روز از شهریورماه سه هزار و ۲۹ مورد و آمار عملیات حریق دو هزار و ۱۰۸ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرسنل سازمان آتش نشانی تا پایان سال گذشته ۴۱۳ نفر آتش نشان بوده است، گفت: تعداد ۵۰۰ نفر آتش نشان داوطلب نیز دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشتند.

امیری متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی اصفهان به محل حادثه را ۴ دقیقه و ۲۳ ثانیه در سال گذشته اعلام کرد و افزود: میانگین زمان حضور در صحنه حوادث نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد شیرهای هیدرانت فعال در سطح شهر اصفهان یک هزار و ۵۰۳ دستگاه است که سال گذشته ۵۸ شیر هیدرانت نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به ارائه آموزش به نیروهای آتش نشانی، گفت: سال گذشته ۲۵۵ هزار و ۸۸۶ نفر ساعت آموزش به نیروهای این سازمان ارائه شده و ۱۱ هزار و ۲۸۲ بازدید پیشگیرانه و چهار هزار و ۷۰۹ گشت ایمنی انجام شده است.

وی اظهار کرد: بازدید ایمنی از سایت‌های بازی موجود در سطح شهر بر اساس گواهینامه ۱۷۰۲۰ (بالغ بر ۲۰۰ سایت بازی) و بررسی جانمایی تجهیزات و استاندارد آنها به صورت دوره‌ای انجام شده است.

کد خبر 444391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.