توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در سمنان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی شهرها، گفت: در این زمینه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی باید به موضوع حفظ سلامت شهروندان نگاه ویژه‌ای داشته باشند که یکی از آن موارد، ترویج فرهنگ سفر درون شهری با دوچرخه است.

عباس بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مهم‌ترین مؤلفه‌ها ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه مانند پیاده‌راه‌های امن و ایمن در شهر است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان شهرداری سمنان اقدامات مهمی از جمله ایجاد سایت‌های دوچرخه سواری شده است. در حال حاضر برای احداث این مسیرها در پارک‌های شهر برنامه‌ریزی شده و مطالعات اولیه برای ایجاد آن‌ها در سطح شهر آغاز شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" در این شهر، عنوان کرد: اینگونه اقدامات زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک است.

بابائی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در بین شهروندان، تأمین امنیت آنان است، خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه در محیط شهری به عنوان وسیله حمل و نقل باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک، کاهش نیاز به ایجاد معابر اتومبیل محور در محیط شهر و تأمین نشاط، تندرستی و سلامتی برای شهروندان می‌شود.

کد خبر 444382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.