هدف‌گذاری سمنان برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب

شهردار سمنان بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و نیز نهادهای مردمی و فعالان فرهنگی در تحقق پایتخت کتاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد ناظم‌رضوی در نشست ویژه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر که با هدف بررسی راه‌های توسعه فرهنگ مطالعه و تبدیل سمنان به پایتخت کتاب برگزار شد، اظهار کرد: برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب باید فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان نهادینه شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و نهادهای مردمی همراه با فعالان فرهنگی باید در اجرای این طرح مشارکت کنند تا زمینه مناسب کسب این عنوان تحقق یابد.

شهردار سمنان با تاکید بر اهمیت هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و روش شناسی در این خصوص، گفت: برای رسیدن به این هدف باید پایگاه‌ها و مراکزی حول محور کتاب با استفاده از روش‌های ابتکاری و خلاق ایجاد کرد.

ناظم رضوی پرداختن به موضوع کتاب را بسیار مهم دانست و با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های شهرداری‌ها در این زمینه، خاطرنشان کرد: برای توسعه و ترویج کتابخوانی و ایجاد زمینه‌های لازم برای کسب عنوان پایتخت کتاب باید در مدیریت شهری و سایر برنامه‌ها، کتاب و مطالعه محور قرار بگیرد و مورد توجه باشد.

کد خبر 444381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.