بررسی سخت‌افزاری و نرم افزاری گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A دارای دوربین سه گانه با چینش مستطیل شکل است و از رابط کاربری Magic UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۰ بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قاب و فریم گوشی آنر 9A همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر از جنس پلاستیک است. ابعاد این گوشی ۹ * ۷۴.۱ * ۱۵۹.۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۵ گرم است. نمایشگر IPS LCD 6.3 اینچی این گوشی دارای رزولوشن ۷۲۰ * ۱۶۰۰ پیکسل بوده و نسبت ابعاد آن نیز ۲۰ به ۹ است. بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی آنر 9A از دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت آن نیز در پنل پشتی تعبیه شده و دارای سرعت و دقت قابل قبولی است. این گوشی علاوه بر حسگر اثر انگشت به فناوری تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی نیز مجهز است. در سمت راست این گوشی هوشمند کلیدهای تنظیم صدا و پاور جای گرفته است. لبه سمت چپ نیز میزبان جایگاه شیار سیم کارت و کارت حافظه است. بلندگوی اصلی، پورت شارژ MicroUSB، میکروفون مکالمه و جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیز در لبه پایین گوشی قرار گرفته است.

دوربین گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A دارای دوربین سه گانه با چیدمان مستطیلی شکل است که شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز عریض، دوربین پنج مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دوربین دو مگاپیکسلی با سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شود. دوربین اصلی در پایین‌ترین ردیف جای گرفته و پس از آن به ترتیب دوربین‌های پنج مگاپیکسلی و دو مگاپیکسلی قرار گرفته است. در صورتی که نور محیط مناسب باشد، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر با کیفیت با رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت را ثبت کند. دوربین پنج مگاپیکسلی فوق عریض نیز برای ثبت تصاویری با زاویه دید بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپیکر و باتری گوشی آنر 9A

اسپیکر گوشی آنر 9A توسط سیستم صوتی Smart PA تقویت شده است و می‌تواند صدایی با وضوح بالا تا سطح ۸۸ دی سی بل را در اختیار کاربران قرار دهد. این مدل گوشی هوشمند به فناوری Party Mode نیز مجهز است، بنابراین می‌توان با متصل شدن به گوشی‌های هوشمند دیگر، صدای بیشتری را به صورت همزمان دریافت کرد. در این صورت صدا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، که در صورت استفاده معمولی از آن، تا دو روز شارژدهی دارد. از آنجایی که گوشی آنر 9A از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توان با استفاده از یک کابل OTG، دستگاه‌های دیگر را حداکثر با توان ۶ وات شارژ کرد. این گوشی از فناوری شارژ سریع بهره مند نشده است.

سخت افزار گوشی آنر 9A

گوشی آنر 9A به چیپست ۱۴ نانومتری Helio P22 مدیاتک مجهز است. این پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 است. یک نسخه از این گوشی با حافظه رم سه گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی وارد بازار شده است؛ البته کاربران می‌توانند با استفاده از درگاه مخصوص MicroSD حافظه فضای داخلی دستگاه را تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهند. گوشی مذکور برای اجرای بازی‌های با کیفیت مناسب نیست.

نرم افزار گوشی آنر 9A

آنر 9A دارای رابط کاربری Magic UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۰ است. از آنجایی که آنر به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند از سرویس‌های موبایلی گوگل روی محصولات خود استفاده کند، HMS را جایگزین GMS کرده است. App Gallery که جایگزین گوگل پلی شده است می‌تواند به عنوان اصلی ترین اپلیکیشن برای دانلود برنامه‌های گوشی 9A در نظر گرفته شود.

کد خبر 444369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.