پرسه کلاهبرداران حوالی مدارس به بهانه فروش سیم کارت شاد

شلیک مرگبار مرد همسایه به زن جوان آبادانی، کشف مواد مخدر در کیف یک مادر و دختر رضوانشهری، کمین کلاهبرداران در کنار مدارس به بهانه فروش سیم کارت شاد، غرق شدگی دو مسافر در دریای شمال، کلاهبرداری میلیاردی با ایجاد صندوق وام خانگی در کرمانشاه و آتش سوزی پمپ بنزین در اهواز را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از وقوع یک فقره نزاع منجر به قتل همراه با دستگیری قاتل در صحنه ارتکاب جرم خبر داد.

سید محسن تقی زاده فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع منجر به قتل خانمی ۳۲ ساله که از طریق تیراندازی با سلاح شکاری توسط همسایه خود در یکی از مناطق آبادان به قتل رسید، بلافاصله عوامل انتظامی ۱۱۰ در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۸ ذوالفقاری با حضور سریع در محل قاتل را در صحنه ارتکاب جرم دستگیر کرده و در بازجویی پلیسی ضمن اعتراف به بزه انتسابی علت و انگیزه خود را اختلافات چندین ساله با همسایه عنوان کرد.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه قاتل پس از تشکیل پرونده از طریق پلیس جنایی به دادسرا معرفی شد افزود: مراجعه نکردن به مراجع قانونی هنگام اختلافات شخصی و بعضاً پادرمیانی نکردن بزرگان سبب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود.

کشف مواد مخدر در کیف یک مادر و دختر

فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت: مادر و دختر قاچاقچی با شش کیلوگرم تریاک در رضوانشهر دستگیر شدند.

امیر وهاب‌زاده اظهار کرد: در پی اطلاع از تلاش سوداگران برای انتقال مواد مخدر به شهرستان رضوانشهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تحقیقات پلیس مشخص شد قاچاقچیان با یک دستگاه تاکسی پژو در حال عبور از محور هفت دغنان شهرستان رضوانشهر هستند، افزود: مأموران پلیس تاکسی را متوقف کرده و در بازرسی ساک و کوله پشتی مسافران که یک مادر و دختر بودند شش کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی رضوانشهر افزود: مادر و دختر ۴۷ و ۲۰ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کمین کلاهبرداران در کنار مدارس گیلان به بهانه فروش سیم کارت شاد

پلیس گیلان در کمین مردان پلیدی است که در کنار مدارس دخترانه و پسرانه برای کلاهبرداری پرسه می‌زنند.

معاون پیشگیری نیروی انتظامی گیلان گفت: شهروندان مراقب تبلیغات فروش سیم کارت شاد باشند، کلاهبرداران با حضور در مقابل مدارس یا با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی به بهانه فروش سیم کارت دانش آموزی شاد، از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

فرهاد فلاح‌کریمی افزود: در روش اول کلاهبرداران از شهروندان اطلاعات محرمانه آن‌ها را درخواست کرده و در روش دوم مجرمان با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت شهروندان برای تشخیص هویت، حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: سیم‌کارت دانش‌آموزی شاد از طریق پورتال رسمی اپراتورها و یا وزارتخانه‌های مربوطه اعلام و توزیع می‌شود.

غرق شدگی دو مسافر در دریای شمال

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: فردی اهل و ساکن تهران در آب‌های ساحلی شهرستان چالوس در حال غرق شدن بود که مسافر اهل کرمانشاه با دیدن این صحنه برای نجات وی به داخل دریا رفت، اما هر دو نفر غرق شدند و جان باختند، برخی افراد بدون اطلاع از امواج شکافنده و مرگبار دریای خزر، با تصور شباهت شنا کردن در استخر یا رودخانه با دریا، به دریا می‌روند که به غرق شدن آنها منجر می‌شود.

وی در توصیه به مردم گفت: مسافران با دیدن افرادی که در حال غرق شدن هستند به تنهایی اقدام به نجات نکنند و در اولین اقدام ناجیان غریق را از وقوع حادثه مطلع کنند، افراد با دیدن غریق از تیوپ یا وسایل بادی برای نجات آن‌ها استفاده نکنند، چرا که ناآشنایی این مسافران با امواج و تجهیزات بادی می‌تواند سبب غرق شدن آن‌ها شود.

کلاهبرداری میلیاردی با ایجاد صندوق وام خانگی در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری زنی خبر داد که با راه اندازی صندوق وام خانگی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ۱۰۰ نفر کرده بود.

شهرام کرمی گفت: اخیراً در یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه پرونده کلاهبرداری زنی گزارش شد که در قالب راه اندازی صندوق وام خانگی، به اخذ وجوهی از حدود تعدادی از مردم اقدام کرده بود.

وی تصریح کرد: این پرونده جمعاً ۱۰۰ شاکی دارد که حدود ۲۰ میلیارد ریال در قالب سپرده صندوق وام خانگی به این زن کلاهبردار پول پرداخت کرده بودند.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: این زن کلاهبردار که پس از دریافت وجوه از این افراد متواری شده بود، با دستورات ویژه دستگاه قضائی و انجام کارهای اطلاعاتی ضابطین آن سریعاً شناسایی و دستگیر شد.

وی تاکید کرد: پرونده این کلاهبرداری در حال حاضر در دادسرای عمومی و انقلاب به صورت ویژه در حال رسیدگی است.

کرمی توضیح داد: در یکی دو سال اخیر شرکت‌های هرمی در قالب صندوق محلات به هر عنوانی اعم از کارگزاری بورس، خرید سکه و با فریب پرداخت سودهای غیرمتعارف مردم را برای سرمایه گذاری در این صندوق‌ها تشویق و وسوسه می‌کنند.

آتش سوزی پمپ بنزین در اهواز حادثه‌ساز شد

رئیس سازمان آتش نشانی اهواز گفت: آتش سوزی خودروی دنا و جایگاه پمپ بنزین در خیابان سروش اهواز با تلاش آتش نشانان مهار شد.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: طی تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ آتش سوزی خودروی دنا در جایگاه پمپ بنزین در خیابان سروش کمپلو نرسیده به سه راه خرمشهر اطلاع رسانی شد.

قنبری خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی سریعاً سه دستگاه خودرو اطفای حریق و اکیپ امداد و نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: خودرو دنا در حین سوخت گیری بنزین دچار حریق و انتشار زبانه‌های آتش منجر به حریق یک دستگاه پمپ در جایگاه پمپ بنزین شد.

قنبری تصریح کرد: آتش نشانان سریعاً با ایمن سازی محل و استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله‌های حریق خودرو دنا و جایگاه سوخت را مهار کرده و از سرایت حریق به سایر پمپ‌ها و تجهیزات پمپ بنزین جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه جایگاه پمپ بنزین دچار دود گرفتگی و خسارت شد، اضافه کرد: این حادثه تلفات جانی نداشت.

کد خبر 444362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.