حوزه پژوهش شهرداری اصفهان به کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌آید

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت بهبود و ارتقای اکوسیستم کارآفرینی در شهر، گفت: مأموریت خاص حوزه پژوهش کمک به شرکت‌های دانش بنیان در رفع مسائل مربوط به شهرداری است.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این حوزه در کمک به ارتقای اکوسیستم کارآفرینی شهر با اقداماتی نظیر تشکیل اتاق فکر در این زمینه، کمک به شکل گیری صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر، فراهم سازی فضاهایی جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، برقراری تعاملات لازم با دانشگاه‌ها و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تلاش در جهت راه اندازی مرکز نوآوری شهری در دانشگاه اصفهان انجام داده است.

وی افزود: هدف دیگر، بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان در رفع مسائل مربوط به شهرداری است از این رو تشکیل یک پارک فناوری مدیریت شهری یا مرکز رشد مخصوص مباحث مدیریت شهری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت بهبود اکوسیستم کارآفرینی، تصریح کرد: اکوسیستم کارآفرینی مجموعه همه افراد، سازمان‌ها، قوانین و رویدادهاست که بر فعالیت‌های کارآفرینانه و نوآورانه آن منطقه تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در این رابطه اتاق فکر اکوسیستم کارآفرینی با حمایت شهرداری اصفهان با حضور کوروش خسروی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و با دبیری محمد رئیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان محفلی را برای بررسی موضوع با حضور جمعی از اساتید مرتبط و بخش خصوصی فراهم آورده است.

نصوحی با بیان اینکه در طرح ۱۴۰۵ به ارتقای اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری شهر اصفهان توجه شده است، تاکید کرد: در این راستا یکی از شاخص‌های مهم، افزایش رقابت‌پذیری شهر اصفهان در کنار زیست‌پذیر شدن آن است و بخش عمده‌ای از رقابت‌پذیری شهر اصفهان به حوزه‌های کارآفرینی مرتبط است.

کد خبر 444361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.