واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با کمبود نیرو مواجه است

مسئول فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: شهرداری این شهر ۳۷ نفر در بخش‌های مختلف فضای سبز، کمبود نیروی انسانی دارد که تعداد کنونی برای اداره فضای سبز کافی نیست.

حسن مصیب زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی، دفتر فضای سبز شهرداری لاهیجان را با مشکل مواجه کرده است. اظهار کرد: فضای سبز لاهیجان در سال‌های قبل ۵۷ هکتار مساحت داشت و ۵۷ نیروی انسانی وظیفه کاشت، برداشت و نگهداری از آن را بر عهده داشتند. اما متأسفانه در حال حاضر ۶۷.۵ هکتار فضای سبز با ۲۴ نیروی انسانی دارد. که از این تعداد چهار نفر استخدامی، مابقی شرکتی و تعدادی نیز در آستانه بازنشستگی هستند.

وی افزود: در فضای سبز شهری به طور معمول در هر هکتار باید یک باغبان و دو نیروی کارگر مشغول کار باشند. اما متأسفانه شهرداری لاهیجان در هر چهار هکتار یک کارگر دارد. که این مسئله حفظ و نگهداری فضای سبز را بسیار سخت کرده است.

مسئول فضای سبز شهرداری لاهیجان، سپس خاطرنشان کرد: در تابستان جاری ۴۸۰ اصله کاج جونی پروس صخره‌ای، ۲۰ اصله کاج کامیس و ۱۲ اصله درخت مگنولیای سفید در بلوار آزادگان و ۲۷ اصله درختچه سنگچین سفید از راه پله قایق رانی تا سرویس بهداشتی روبروی زیباشهر کاشته شده است.

مصیب زاده، ادامه داد: از مهرماه جاری نیز کاشت انواع درختچه و درخت شامل کاج، نقره‌ای، لاوسن، جونی پروس و همچنین هرس فضای سبز لاهیجان در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

وی عنوان کرد: آبیاری فضای سبز این شهر به صورت کاملاً سنتی و با استفاده از یک دستگاه بنز ۲۸ هزار لیتری، خاور ۲۳ هزار لیتری و ولوو ۱۲ هزار لیتری و آب شرب آتش نشانی انجام می‌شود.

مسئول فضای سبز شهرداری لاهیجان تصریح کرد: فضای سبز شهری لاهیجان به شدت نیازمند ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای است. در سال‌های گذشته تعدادی از پیمانکاران برای عقد قرارداد ساخت و راه اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای به شهرداری این شهر آمدند، اما به دلیل برآورد هزینه بالا و تأمین نشدن منابع مالی متأسفانه قراردادی بسته نشد.

مصیب زاده تاکید کرد: دفتر فضای سبز شهرداری لاهیجان باید هر چه زودتر به سازمان تبدیل شود و همچنین باید با جذب نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات مناسب مشکلات این بخش را رفع کرد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 444349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.